Innesäljare, Örebro

Innesäljare, Örebro

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du noggrann och en lagspelare som är intresserad av att stötta upp säljprocesser med och ge en hög servicegrad gentemot kund? Trivs du med att arbeta i affärs- och ordersystem samt kontinuerliga uppföljningar av förfrågningar, reklamationer och offertuppföljning. Då kan detta vara nästa steg i arbetslivet för dig.  

Vår kund är representerade i Europa och har sitt huvudkontor i Örebro. De är ett expanderande företag inom industribranschen. Du kommer att ingå i ett team med högt kundfokus och olika ansvarsområden. Du får chansen att utveckla dina färdigheter inom administration och försäljning genom en inledande introduktion och därefter har du tillgång till erfarna och hjälpsamma kollegor som kan stötta dig i ditt dagliga arbete. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Som innesäljare förväntas du stötta försäljningsavdelningen samt upprätthålla en hög servicegrad och tillgänglighet gentemot företagets kunder. 


I rollen ingår dessa arbetsuppgifter:


- Vara den dagliga kontakten gentemot nya och befintliga kunder och bistå med hög servicegrad. 


- Ta emot och utvärdera samt registrera förfrågningar i CRM och liknande system. 


- Ta emot och registrera kundreklamationer och serviceförfrågningar i koncernens hanteringssystem för kunder.  


- Utarbeta möjlighetsanalyser och ta fram offertunderlag i samråd med utesäljare. 


- Aktivt följa upp offerter.

Arbetstider
Detta är inledningsvis ett uppdrag via randstad som konsult men som på sikt förväntas övergå i en anställning hos kunden. Uppdraget är på heltid med vanliga kontorstider. 

Kvalifikationer
Vi ser att du har arbetat i liknande roll tidigare, att du har erfarenhet av B2B- försäljning, du är van vid affärsverksamhet och du kanske till och med har en industriell bakgrund? Du har god datorvana och använder Excel och kan navigera i olika CRM-system på ett effektivt sätt i ditt arbete. Du använder dig av både svenska och engelska och förväntas kunna kommunicera obehindrat i bägge, särskilt i skrift. Vi tror att du har en god känsla för siffror och trivs i en roll där du får göra olika uträkningar. 

Som person är du noggrann, en lagspelare, service-minded och en glädjespridare. Vi ser gärna att du är en person som gillar att arbeta strukturerat och systematiskt och har förmåga att prioritera arbetet. 

Erfarenhet
Erfarenhet krävs.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 28 februari 2022. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 september 2024

Telesales Executive B2B

21 september 2024

12 september 2024

11 september 2024