OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Uppsala
Som innesäljare på vår kundtjänst inom privatförsäkring ger du råd kring och tecknar försäkringar till våra kunder utifrån deras behov. Privatförsäkring innebär bland annat motor-, hem-, hem och villa eller olycksfallsförsäkringar. Vi behöver förstärka gruppen med ett par kollegor på deltid för att kunna ge bästa möjliga service till våra kunder under de tider och dagar då många av dem hör av sig samtidigt.
Jobbet innebär att du jobbar med försäljning i inkommande och utgående samtal, via mejl och chatt. Din arbetsinsats och ditt kundbemötande blir otroligt viktigt för hur vi uppfattas som bolag eftersom det oftast är du som är den första kontakten med våra kunder via telefon och digitala kanaler. Därför jobbar du med tydligt uppsatta mål inom kundnöjdhet, tillgänglighet och försäljning.
Mer om jobbet
Vi erbjuder en deltidsanställning hos oss med möjlighet för dig att bli en del av ett glatt och starkt team där kundens trygghet och behov är högsta prioritet. Vi är måna om att du ska känna dig trygg i din roll och ha rätt förutsättningar för att lyckas. Därför inleder vi med att ge dig en gedigen produkt- och systemutbildning där du får kunskap om våra försäkringsprodukter och deras villkor.
Tjänsten är på deltid och omfattar ca 20%. Du fungerar som ett komplement till gruppen under perioder då vi har som högst inflöde av kundsamtal och ärenden. Det innebär att du i första hand kommer jobba måndagar, månadsskiften, runt långhelger samt under semesterperioder. Arbetstiderna är förlagda under dagtid 8–17. Ditt schema läggs i samråd med din chef och kan i viss mån anpassas efter till exempel studier. Då det är mycket att lära och ta in innan du blir helt självständig i jobbet så ser vi gärna att det blir en långsiktig relation.
Här är kunderna lite viktigare
Eftersom vi ägs av våra kunder handlar en stor del av arbetet om att ge en riktigt bra kundupplevelse. Länsförsäkringar Uppsalas värdeord är affärsmässighet, handlingskraft och engagemang och det är egenskaper som vi söker hos dig.
Du är en relationsskapare och bra på att identifiera kundens behov. Du får energi av att göra affärer och har kundens, kollegornas och bolagets bästa för ögonen. Du uttrycker dig pedagogiskt och enkelt i olika kanaler och har sedan tidigare erfarenhet av administrativ ärendehantering och dokumentation. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.
Som lokalt, kundägt bolag vill vi möta Uppsalaborna på bästa sätt. Vi behöver idag bli fler som kan flera språk än svenska och vi ser gärna att du är en av dem. Vi värdesätter de kvaliteter som en mångfald av människor tillför vår verksamhet. För att försöka vara så fördomsfria som möjligt i vår rekrytering använder vi tester i samband med ansökan.
Vill du veta mer?
Jenny Ahlberg, gruppchef, berättar gärna mer om tjänsten och du når henne på 018-68 57 77.
Facklig kontaktperson för Forena är Hanna Pettersson, telefon 018-68 57 57.
Sista ansökningsdag: 2021-09-12
Att jobba i ett företag med 147 000 ägare är annorlunda. Det påverkar nästan allt vi gör. Vi måste till exempel vara extra bra på att se och förstå de verkliga behoven hos människor och företag som lever och verkar här. Men vi kan också tänka mer långsiktigt och bidra till hållbarheten i vårt län, på riktigt. Helt enkelt engagera oss i sådant som vi vet ligger våra kunder varmt om hjärtat. Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar.
Visstid
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Ronny Printzell
018-685667
Teamledare Arne Lindqvist
018-685706
FTF-ombud Robert Mattsson
018-685549
Gruppchef Ronny Printzell
Kontaktombud FTF Robert Mattsson
Teamledare Åsa Lindgren
Gruppchef Michael Ahlfont
Säljchef Kristiina Liljestrand
070-388 56 85
Bank- och försäkringssäljare Anna Jansson
018-68 55 26
Skadegruppchef Michael Ahlfont
070-588 07 86