OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av försäljning och service och vill vara med och bidra till Sveriges bästa kundupplevelse? Hos oss blir du en del av ett engagerat och kompetent gäng som arbetar med värdeskapande försäljning för att skapa trygghet och möjligheter för Östgötarna.
I denna roll kommer du proaktivt att arbeta med behovsanpassad rådgivning och försäljning till våra befintliga och kommande privatkunder. Din uppgift är att se till att våra kunder har bästa tänkbara försäkringslösning anpassad för just dem och till din hjälp har du telefon, dator och härliga kollegor.
Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av att ha arbetat med försäljning utan du kommer att ges rätt förutsättningar för att lyckas genom att inledningsvis få en sex veckor lång introduktionsutbildning, då det är av stor vikt att du tillgodogör dig kunskaper om våra försäkringsprodukter och dess villkor. Du kommer sedan att erbjudas kontinuerlig vidareutbildning. Du blir del av ett team där ni alla skapar förutsättningar och hjälper varandra för att nå uppsatta mål. Ni samarbetar och stöttar till viss del upp kundserviceförsäkring med inkommande samtal.
Bakgrund och erfarenheter
Din bakgrund och tidigare erfarenheter kan variera. Främst tror vi att det är din potential och dina personliga egenskaper som är avgörande för huruvida du kommer att trivas och lyckas i rollen. Men för att vara aktuell för tjänsten krävs att du:
Har en avslutad gymnasieutbildning
Kan uttrycka dig enkelt på svenska och engelska, då tjänsten innebär mycket kommunikation i både tal och skrift. Ytterligare språkkompetens värdesätts men är inget krav.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta mot uppsatta mål i en kundnära roll.
Vem är du?
Vi söker dig som gillar rådgivande och relationsskapande försäljning. Du är bra på att identifiera kundens behov, drivs av att prestera och gillar att jobba mot uppsatta mål. Du agerar affärsmässigt och har kundens, kollegornas och bolagets bästa för ögonen. Vi är måna om att erbjuda vår unika helhet inom både bank och försäkring och det är därför viktigt att du kan se till kundens hela behov av ekonomisk trygghet i din behovsanalys. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.
Mer information
Fast månadslön ej provision.
Heltidanställning (38,75 h per vecka) Arbetstiderna förläggs mellan 09.00-19.00 måndag till torsdag, fredag 08-16:30. Det finns viss möjlighet att påverka sin arbetstidsförläggning inom ovan tidsramar.
Utbildningsstart under januari månad.
Låter det intressant? Ansök då gärna så snart som möjligt. I den här rekryteringsprocessen kommer vi om du uppfyller kraven att skicka en länk till personlighetstest. Vi använder oss av tester i vår urvalsprocess för att på ett objektivt sätt matcha din profil gentemot vår kravprofil. Så håll koll i din inkorg samt din skräppost efter sista ansökningsdag.
Vill du veta mer? Kontakta ansvarig chef Max Rinnesjö, 013-29 05 77 eller Elin Wigert, HR-Partner, 013-29 05 92. Facklig kontaktperson, Forena, Jens Wäppling, 013- 29 05 83.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.