Innesäljare projekt

Innesäljare projekt

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet som Innesäljare inom byggindustrin eller från andra industriföretag? Är du serviceinriktad, och har du förmågan att skapa värde för kunden? Då kan du vara den Innesäljare som vi söker till vårt affärsområde projekt.
Tjänsten är placerad i Huskvarna och du rapporterar till vår Projekt Innesäljchef i Sverige. Vår marknadsavdelning på ca. 65 personer utgår från nyrenoverade lokaler i Huskvarna.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden omfattar:
I ett aktivt och nära samarbete med våra utesäljare ska du bidra till att upprätthålla och förbättra servicenivån och kundupplevelsen. Rollen som Innesäljare har till uppgift att bygga och skapa värdefulla relationer både internt och med företagets kunder. I tjänsten som Innesäljare är du ansvarig för att skapa order/offerter utifrån kundens underlag och ge input från marknadens önskemål på utveckling av produkter.
Primära uppgifter:
Ta emot och registrera inkommande order (kan komma direkt från kund eller utifrån en tidigare gjord offert från oss). Du är ansvarig för att större projekt levereras enligt kundens önskemål.
Kontakta kunder vid leveransförseningar
Svara på frågor från kund via telefon eller mail gällande produkter, sortiment, leveranstider eller övriga förekommande frågor
Utifrån kundunderlag/ritning upprätta offerter med de mest kostnadseffektiva och genomtänkta lösningar för kund
Göra justeringar i offerter enligt överenskommelser med kund
Svara på frågor från kund via telefon eller mail gällande produkter, sortiment, leveranstider eller övriga förekommande frågor

För att lyckas i rollen behöver du ha följande kvalifikationer/egenskaper:
Kvalifikationer
Vi söker dig som jobbat några år och fått erfarenhet av en eller flera områden. Dina kommande kollegor har erfarenhet av allt från försäljning, ekonomi till produktion. Du har gymnasieutbildning, gärna med teknisk eller ekonomisk inriktning. Datorvana är ett krav, du är van att ansvara för en del administrativa uppgifter samt du har kunskap i Office-paketet. Erfarenhet av affärssystem är meriterande. Du talar och skriver svenska flytande samt har god kunskap i engelska.
Personliga egenskaper
Rätt personlighet är avgörande för att lyckas i rollen. Samarbetsförmåga är kanske den mest avgörande egenskapen för att utveckla långsiktiga kundrelationer och för att skapa en god arbetsmiljö internt i gruppen. I denna roll är det viktigt att du trivs med att vara noggrann och att själv söka den information du behöver för att vara säker på att allt blir rätt.
Du tycker om att ha kundkontakt, är serviceinriktad och har lätt för att lära. Samtidigt har du känsla för affärsmansskap och kan vara övertygande och trovärdig i din dialog med kunden. Andra viktiga egenskaper är att du är strukturerad, stresstålig, flexibel och trivs med att arbeta självständigt.
Om JELD-WEN
JELD-WEN Europa är den ledande dörrleverantören på den europeiska marknaden. I hela Europa strävar vi efter att tillmötesgå våra kunders önskningar och behov. Vårt sortiment är fullt av standarddörrar, exklusiva högkvalitetsdörrar, specialdörrar samt alla tänkbara projektdörrar.
Swedoor (JELD-WEN Sverige AB) producerar och levererar högkvalitativa dörrlösningar till i första hand de skandinaviska länderna. Produktsortiment innefattar allt från klassiska inner- och ytterdörrar, anpassade ljud-, brand- och säkerhetsdörrar till extrema specialdörrar som exempelvis skyddar mot farlig röntgenstrålning.
Vi erbjuder
JELD-WEN är ett företag där frihet under ansvar präglar ditt dagliga arbete. Vi stöttar varandra och är måna om att skapa en bra arbetsmiljö. I din roll får du möjlighet att skapa ett internt nätverk som ger dig förutsättningar för personlig utveckling inom avdelningen och i företaget.
Kontaktinformation och ansökan
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Om du vill veta mer om tjänsten eller JELD-WEN som arbetsplats kan du kontakta Bodil Zandrén Innesäljchef Projekt på +46 70 25 70 583.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jeld-Wen Sverige AB Huskvarna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Postadress

Datorgatan 3
Huskvarna, 56123

Liknande jobb


22 september 2024

Telesales Executive B2B

21 september 2024

12 september 2024

11 september 2024