Innesäljare Projekt och byggetablering

Arbetsbeskrivning

Om Cramo:

Cramo är Sveriges största och Europas näst största företag inom uthyrning av maskiner, utrustning och hyresrelaterade tjänster samt uthyrning av flyttbara lokaler genom systerbolaget Cramo Adapteo. Cramo är verksamt i femton länder genom ca 330 depåer. Antalet anställda uppgick till ca 2.500, och den konsoliderade omsättningen till 652 miljoner euro under 2014.

Arbetsbeskrivning:

Din roll som innesäljare inom Projekt och byggetablering innebär att ta hand om inkommande order och förfrågningar från kunder via telefon och mail. I ansvarsområdet ingår bodar, hissar, vagnar, containers, ställningar, combisafe och avspärrningar. Du har en koordinerande roll med många kontaktytor såväl externt som internt. Allt arbete med offerter, order och lagerhantering sker i Cramos affärssystem.

Dina arbetsuppgifter består av att planera montage för bodetableringar, ge support till övriga depånätet gällande byggetablering, ge prisförslag samt lägga upp och kontrollera nya kunder. Du tar emot och åtgärdar felanmälningar, samt är den som samordnar logistiken för ditt område. Vidarefakturering och kontering av leverantörsfakturor ingår också i i dina arbetsuppgifter. Din arbetsplats finns i kontorslandskap i anslutning till butiken vilket innebär att viss direkt kundkontakt förekommer i de fall då det kommer förfrågningar inom området Projekt ovh byggetablering.

Profil:

För att trivas hos oss bör du ha ett maskin- byggtekniskt intresse. Har du utbildning eller erfarenhet ifrån bygg- och anläggningsbranschen samt god lokalkännedom inom branschen är det en fördel.

Vi tror att du arbetat som innesäljare tidigare och trivs i en samordnande roll där din goda serviceanda kommer till sin rätt. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, är ordningsam, strukturerad och har ett gott minne. Vidare är du är lyhörd för kundens behov och ställer mycket frågor för att vara säkerställa att kunden får rätt lösning. Bra stresstålighet samt social kompetens är avgörande för att trivas i tjänsten.

Då du är CRAMOs ansikte utåt och dagligen har kundkontakt är det viktigt att du har en hög servicekänsla och tycker om att överträffa kundens förväntningar.

Självklart har du god datavana, talar och skriver svenska obehindrat samt är engelskspråkig.

Denna rekryteringsprocess:

Cramo eftersträvar mångkulturella arbetsplatser och en jämn könsfördelning, vi välkomnar sökande med varierad bakgrund.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Cramo med HIREQ. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Johan Sahlin
0411-55 55 52 0411-555552
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Nicole Areskoug
0735212887
Alpar Simon
+46705083029
Thomas Nevlin

Nicole Areskoug
0411-55-55-56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HIREQ AB YSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid 100% Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 februari 2017

Besöksadress

Svartgränd 1
YSTAD

Postadress

Svartgränd 1
YSTAD, 27143

Liknande jobb


E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024