Innesäljare Qstar

Innesäljare Qstar

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vill du ta steget mot en ny spännande utmaning i en bransch i förändring? Är du en driven och kundfokuserad säljare som trivs i en roll där kontakten med människor är central? Hos oss får du chansen att inte bara bidra till vår försäljningsframgång utan också spela en viktig roll i vårt utvecklingsarbete mot mer digitaliserade och effektiva arbetsprocesser!
Qstar är en helomfattande bränsleleverantör, med ett ben vardera för direktleveranser och tankstationer. Med 320 tankstationer och över 40 000 direktleveranskunder, förser vi dagligen privatpersoner och företag över hela landet med bränsle. Vi kan också stolt titulera oss en av Sveriges mest hållbara drivmedelsleverantörer, och lägger mycket krut på ett sortiment som erbjuder en mängd förnybara alternativ.
Qstar Försäljning AB är i mångt och mycket det ”lilla” bolaget i den stora koncernen med god ekonomisk utveckling och en nettoomsättning på 11 miljarder kronor. Vi har en geografiskt spridd organisation med verksamhet i bland annat Norrköping, Gävle och Karlstad med totalt ca 130 anställda. 70-talet av dessa är anställda på huvudkontoret i Norrköping. Verksamheten är en del av den internationella koncernen DCC Plc som bedriver verksamhet inom energi, hälsovård och teknologi. Vår ambition är att vara Sveriges mest kundvänliga bränslebolag och strävar alltid efter att ge våra kunder en personlig serviceupplevelse.
Vi är ett företag som hela tiden vill utvecklas och bli bättre. Detta åstadkommer vi genom trovärdighet, omtanke och framåtanda, vilket genomsyrar hela organisationen. Vi tycker att hälsa och välmående är viktigt och satsar därför på att bland annat ge våra medarbetare möjlighet till fysisk aktivitet på betald arbetstid.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Innesäljare ansvarar du för inkommande och utgående försäljning via telefon och mejl som är ditt dagliga arbetsverktyg. Du ansvarar för att ge god service och sälja utifrån den produktportfölj som finns för de olika kundsegmenten, där diesel, eldningsolja, pellets, el samt olika smörj- och kemiprodukter är exempel på produkter som ingår. Du ansvarar även för företagskort där vi erbjuder tankkort för Qstar och Truxtop. En viktig del av dina arbetsuppgifter är att säkerställa en god driftsäkerhet med rätt kundinformation och en korrekt lagerstatus av produkter. Du lägger beställningar och order och bär ansvar för hela processen från beställning till leverans.
Du är en bidragande kraft i det utvecklingsarbete som pågår kopplat till digitalisering av våra processer och arbetssätt.
Utöver den dagliga kundkontakten har du också nära samarbete med kreditavdelning, planering, kundtjänst och ekonomi.

Din profil Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga potential men det finns några specifika erfarenheter och kunskaper som är nödvändiga att du har med dig in i rollen. Dessa är: - 3-årig gymnasieutbildning - Minst 2-års erfarenhet av aktiv försäljning - Svenska och engelska i tal och skrift - Systemvana och goda datakunskaper i Microsoft Office.

Meriterande är om du har en eftergymnasial utbildning inom försäljning samt tidigare erfarenhet av försäljning inom branschen så som bränsle, smörjmedel, kemiska produkter. Erfarenhet av förändringsarbete kopplat till digitalisering och utveckling av processer anses meriterande. Det är även meriterande med goda kunskaper i något CRM system, gärna Lime.
Som person ser vi att du har ett naturligt försäljning- och kundfokus där du strävar efter att ge den bästa servicen i alla kontakter. Du är resultatorienterad med ett stort inre driv där du framförallt engageras av kontakten med nya kunder men också sätter stort värde i att vårda befintliga relationer. Du ser att de bästa resultaten nås genom samarbete. Du planerar och strukturerar upp ditt arbete på det sätt som gör ditt arbete effektfullast.

Ansök redan idag! Qstar har en lokal facklig klubb med Unionen på arbetsplatsen i Norrköping, för mer information kontakta Philip Laurell på tfn 011-4750086 eller via epost philip.laurell@qstar.se. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult. Elin.hellstrom@unikresurs.se Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske. Urval sker löpande i processen och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. Hoppas att vi möts i processen!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2024
  • Ansök senast: 10 oktober 2024

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024