Innesäljare Service

Arbetsbeskrivning

Schneider Electric är en global energispecialist som erbjuder integrerade och produktiva lösningar för säkrare, mer pålitlig och effektiv energi.Företaget är verksamt inom marknadssegmenten byggnader, industri, bostäder samt energi & infrastruktur.I Sverige sysselsätter koncernen ca 2000 personer.Schneider Electric är noterad på den franska fondbörsen i Paris.Services tillhandahåller och utför tjänster för våra kunder inom eldistribution och automation.I ett livscykelperspektiv spelar service och underhåll en avgörande roll för att säkerställa en optimal tillgänglighet i anläggningen samt att minska den totala driftkostnaden.Schneider Electric erbjuder en komplett portfölj av tjänster så som idrifttagningar, anläggningsprovningar, underhåll, reparationer, programmering och modernisering.Arbetsuppgifter I rollen som innesäljare på avdelningen, ingår att ansvara för framtagning av offertunderlag till vår säljorganisation avseende avdelningens tjänster.Du kommer också att ta fram fullständiga offerter/anbud direkt till kund för våra tjänster inom vår serviceverksamhet. Dina arbetsuppgifter kommer att vara att: Översätta kundspecifikationer till Schneider Electrics produkt- & tjänstsortiment Genomföra marginal beräkningar och prissättning i offertkalkyl Ge säljstöd i frågor gällande vårt erbjudande från Services Besöka våra kunder för att fastställa kundbehov Till ovan, kan tillkomma förekommande arbetsuppgifter inom enheten Placering för tjänsten är i Stockholm Kravprofil Du har utbildning på minst gymnasienivå och teknisk inriktning är meriterande.Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbetsuppgifter som inneburit tekniskt säljstöd eller offertarbete. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet med betoning på Excel och Word.Har du kunskaper i SAP, är detta meriterande.Du förstår och kan uttrycka dig mycket väl på både svenska och engelska som är vårt koncernspråk.B-körkort är nödvändigt. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som trivs med att arbeta självständigt och ta stort ansvar.Du har mycket god blick för detaljer utan att förlora helheten och du har en mycket god administrativ förmåga.Du är utåtriktad och har lätt för att skapa och underhålla relationer.Det är också självklart för dig att "sätta kunden i centrum".Du tycker om att ta tag i och slutföra saker, är möjlighetsorienterad och vill utvecklas tillsammans med oss. Vårt erbjudande Du erbjuds ett självständigt arbete med frihet under ansvar och många kundkontakter.Du ingår i vår administrationsgrupp samt skall samarbeta med ett 20-tal servicetekniker.Eftersom vi är ett fokusområde inom koncernen och växer mycket finns stora möjligheter för rätt person. Vi erbjuder dig med rätt kvalifikationer och inställning arbete i ett internationellt marknadsledande företag med god lönsamhet och intressanta utvecklingsmöjligheter. Registrera din ansökan på www.schneider-electric.se/jobb senast den 11 december 2009.Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Commercial Bid Manager

Commercial Bid Manager

23 december 2024