OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med försäljning, rådgivning och kundvård i ett välrenommerat, internationellt bolag? Sök rollen som innesäljare idag!
OM FÖRETAGET
ASSA ABLOY Industrial Sverige är på en resa full av potential och möjligheter! En resa där engagerade och passionerade medarbetare är med och förändrar branschen, revolutionerar verksamheten och omdefinierar framtiden. Innovation och hållbarhet är kärnan när vi utvecklar och levererar våra toppmoderna automatiserade port och dockningslösningar.
DINA ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär att per telefon proaktivt kontakta, kundvårda, marknadsföra och sälja företagets produkt- och servicesortiment mot befintlig definierad kundbas med syftet att skapa tillväxt, nöjda kunder samt ökad kvalité på kunddata.
Det innebär proaktiv bearbetning och lyhördhet mot företagets befintliga avtalskunder via telefon och andra digitala kontaktvägar. Rollen ansvarar för att utifrån kundens unika behov presentera rätt lösningar, skapa offerter och ta avslut på affärer i samråd med teamleader. Du har också ansvar att säkerställa att kunddata löpande uppdateras i företagets säljstödsystem. Innesäljaren ingår i ett projektbaserat säljteam med tydlig koppling till övrig organisation. Tjänsten är förlagd på dagtid på kontoret i Västra Frölunda.
I gruppen har man roligt tillsammans och teamet stöttas av ett närvarande ledarskap med fokus på kompetens, coachning, resultat och teamsammanhållning. Givetvis får man en utbildning som nyanställd där både teori och praktik ingår.
Skallkrav
•1-3 års arbetslivserfarenhet
•Minst 3 årig gymnasieutbildning
•Goda datorkunskaper
•Svenska och engelska i tal och skrift
DIN PROFIL
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för tjänsten. Vi tror att du har mycket god kompetens inom försäljning via telefon med förmåga att effektivt identifiera affärsmöjligheter och ta avslut.
Du har en mycket god känsla för kundvård och egen handlingskraft att återkoppla på utestående kundbehov. För dig är service och försäljning samma sak.
Som person är du en lyhörd, strukturerad, modig, driven lagspelare som motiveras av högt tempo och agila arbetssätt. Du har lätt för att arbeta i olika ERP samt CRM system och har ett intresse samt förståelse för tekniska lösningar.
För att lyckas i rollen krävs det att du har mycket god kommunikationsförmåga och är resultatinriktad.
Dina ansvarsområden
• Bearbetning av definierad kundplattform med en förväntad samtalsvolym utifrån uppsatta mål
• Kundvård samt skapa och följa upp offerter
• Samarbeta med teamledare för att effektivt nå resultat på de leads och affärer som du skapar
OM OSS
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor
Start: 1 september
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996