OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag
Gillar du att skapa hållbara lösningar, goda relationer och möta våra kunder – då kanske just du är vår nya innesäljare.
MoveTech växer och behöver bli fler. Just nu letar vi efter en social och strukturerad innesäljare med stort eget driv, öga för affärer och gärna med teknisk kompetens.
Letar du efter en arbetsplats där du får ansvara för hela säljprocessen från ax till limpa så kommer du att trivas hos oss. Brinner du också för hållbarhet, återvinning och återbruk så är det ännu bättre.
I rollen som innesäljare kommer telefon och dator vara dina främsta verktyg. Du kommer bearbeta främst nya men även befintliga kunder.
Vem är du? Det spelar ingen roll om du är en erfaren eller oerfaren innesäljare det viktiga är att du är en lagspelare som gillar utmaningar och vill utvecklas inom sälj och i framtiden kanske bli en av våra utesäljare.
Arbetsuppgifter
Som innesäljare hos MoveTech ansvarar du för hela försäljningsprocessen från ax till limpa. Du bearbetar nya och befintliga kunder inom industri och produktion med stort fokus på hållbarhet. Genom kontinuerlig dialog och kundmöten etablerar du en god relation med dina kunder och skapar förståelse för deras behov på ett djupare plan. I dina möten med kund lägger du stor tyngd vid hållbarhet och återanvändning. Du har ett budget- och resultatansvar och driver självständigt ditt arbete för en framgångsrik försäljning.
Genom en väl utarbetad säljmetodik driver du försäljningsprocessen från start till mål. Utöver det arbetar du tillsammans med oss andra MoveMakers för att utveckla verksamheten. Detta genom att alltid ha ett öga öppet för nya förändringar, nyheter eller förslag som kan göra skillnad för våra kunder. Genom en kundanpassad försäljning möter du våra kunders krav och önskemål utifrån värdeorden SOS – Smart, Omtänksamt och Snabbt.
Du kommer att:
• Ansvara för din egen budget och resultat
• Driva tyngre försäljningsprocesser innehållande prospektering, initial kundkontakt, kundmötesbokning, kundmöten, offertskrivning, förhandling och uppföljning
• Skapa en kundportfölj med nära relationer inom industri och produktion med stort fokus på hållbarhet och återvinning
• Kontinuerligt arbeta affärsutvecklande för att skapa nya affärsmöjligheter
Din profil
Har ett skarpt öga för affärer och försäljning och är bekväm i att bygga relationer, skapa förtroende och att prospektera via Linkedin. Det här är rollen för dig som vill ta ansvar för mer komplexa säljprocesser med ansvar för budget och resultat. Vi letar efter dig som är nyfiken och har en vilja att ständigt utvecklas och förbättras både i ditt arbete och som person – genom nya, smarta tillvägagångssätt. Du är en lagspelare som triggas av högt uppsatta mål, både gemensamma och individuella.
Till kontrast av det ivriga och nyfikna tror vi att du är lugn och trygg i din försäljning. Genom god insikt i företagets leveranskapacitet sätter du rimliga förväntningar till kunden för att skapa kundnöjdhet.
För att söka till denna ser vi gärna att du har:
• Erfarenhet av B2B-försäljning via telefon, inom industri och produktion.
• Som lägst gymnasial utbildning.
• Erfarenhet av Linkedin som plattform för prospektering och relationsbyggande
• Erfarenhet av resultat- och budgetansvar
• Goda kunskaper i både svenska och engelska, tal som skrift
Övrig information
Rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Nercia: Niclas Thored, 073-966 84 06, niclas@nercia.se
Välkommen med din ansökan!
Om kundföretaget
Med hjärtat i centrala Örebro utrustar MoveTech Sveriges företag till en säker och effektiv arbetsmiljö, med stort fokus på hållbarhet och återanvändning. Över 20 års erfarenhet har gjort oss till experter inom effektiv materialhantering för industri, lager och kontor. Vi är en smula stolta, men hungrar samtidigt efter mer. Vi håller till i den K-märkta tidigare brandstationen vid CV-området i Örebro, där du hittar ett tävlingsinriktat gäng av MoveMakers som gärna tillägnar rasterna åt några ronder cirkulär pingis. Här har du en enreprenörsdriven kultur med korta beslutsvägar där du har stor möjlighet att utvecklas i ditt arbete.
Du hittar våra produkter hos Volvo, IKEA, Stena Recycling och – vågar vi påstå – på de flesta av landets ledande företag. Dessutom hjälper vi många av dem att tänka smartare inom logistik och materialhantering. Genom vår återanvändningsgaranti hjälper vi företag att återanvända utrustning och inredning som har mer att ge – så att de kan få nytt liv någon annanstans. Det är vad vi kallar svin(n)smart affärsstrategi.
Om Nercia
Nercia är leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Blomqvist
Ingela Klingvall
076-317 34 20
Oskar Trulsson
Personalansvarig Stina Ljungström
019-206700
Stina Ljungström
Stina Ljungström
Rickard Algotsson
072-717 90 50
Rickard Algotsson
Madeleine Leo
Stina Ljungström