OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du sälja en spännande produkt?
Dina arbetsuppgifter
Som innesäljare hos SignCom AB kommer du att få driva dina egna säljprocesser av 3D-skrivare. Det är en spännande produkt som finns i lägre prisspann vilket ger den otroliga säljmöjligheter. Försäljningen du ansvarar för sker B2B via telefonsamtal, mailkontakt, viss kundkontakt (t.ex. på mässor), demos och via nätet. Ett viktigt ansvar du kommer att ha är omvärldsbevakningar där du håller koll på era konkurrenter på marknaden samt presenterar nya produkter för försäljningschefen. Du kommer att sitta på ett eget kontor och arbeta självständigt samtidigt som du kommer att ha nära kontakt med marknadsavdelningen. Som innesäljare hos SignCom AB har du även stor input på marknadsavdelningen!
Om företaget
SignCom AB är ett familjärt företag som säljer utrustning till kunder som vill förverkliga sina drömmar. De är en ledande leverantör av maskiner, förbrukningsmaterial, programvaror och tjänster för allt inom skylt- och storbildsframställning samt gravyr, märkning, fräsning och 3D-utskrifter/rapid prototyping. SignCom AB står för service, trygghet och kvalitet. Deras huvudkontor ligger i Bollebygd och innefattar sälj- och servicekontor, lager och administration. Kundkretsen är bred och några av deras största kunder är IKEA och VOLVO.
Din profil
För att passa för tjänsten som innesäljare hos SignCom AB krävs det att du har en gymnasial utbildning, helst inom teknik/marknadsföring. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Körkort krävs också. Meriterande krav för tjänsten är att du tidigare arbetat med kundkontakt samt har ett stort IT-intresse.
Som innesäljare är det viktigt att du tror på din produkt. Du tycker om att ta kontakt med människor och är lyhörd för dina kunder. Som person är du utåtriktad och måldriven. Eftersom du arbetar med en bred kundkrets är det viktigt att du också är anpassningsbar. Du är stresstålig och ser dig själv som en problemlösare.
Krav
- Gymnasial utbildning (helst inom teknik/marknadsföring)
- Svenska och Engelska
- B-körkort
Meriterande
- Tidigare erfarenhet av kundkontakt
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: omgående
Ort: Bollebygd
Omfattning: Heltid, 8-17 med tillgång till flex
Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna