OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att leverera förstklassig service och har ett högt kundfokus? Vill du arbeta med försäljning i en miljö som präglas av gemenskap? Tycker du dessutom att logistiksupport känns som ett spännande område och du är en person som har lätt för att identifiera lösningar? Då ska du söka denna tjänst idag!
Om tjänsten
I rollen som Innesäljare har du en spännande och varierande roll där du både får arbeta med innesälj och logistiksupport. Kopplat till din roll som innesäljare arbetar du med att sälja in och registrera orders mot kund. Du fungerar som ett viktigt stöd inom säljorganisationen och ansvarar för att besvara inkommande frågor via mejl och telefon. Därutöver deltar du aktivt i utvecklings- och förbättringsarbetet och arbetar med att sälja in produktsortimentet mot slutkund. Dessutom administrerar du i olika affärssystem samt Excel. Vid behov kommer du att stötta upp i längre projekt och du kommer ofta att arbeta i team tillsammans med kundansvariga säljare. Du kommer helt enkelt att agera länk mellan kund, sälj och produktion.
I din roll som logistiksupport kommer du bland annat att hantera transportbokningar via DHL, det är en lösningsorienterad roll där du kommer att ha kontakt med lokala åkerier. Du kommer även att vara uppkopplad på logistiksupports telefonslinga samt administrera logistiksupport mejl, fraktsedlar, boka transporter, handlägga returer med mera.
Om dig
För att trivas i rollen som Innesäljare är du en naturlig relationsskapare med ett intresse för försäljning och service. Vi tror att du har en bakgrund inom anläggningsbranschen eller logistik alternativt tidigare erfarenhet från en liknande roll. Du behöver kunna tala och skriva på både svenska och engelska obehindrat.
Du är en prestigelös lagspelare som uppskattar att aktivt arbeta strukturerat med processer. Att arbeta lösningsorienterat och kvalitetsmedvetet ser du som en självklarhet samt att du är initiativtagande och värderar en god service högt. Vidare trivs du med att ta dig an nya utmaningar och är en god kommunikatör.
Meriterande för tjänsten är om du har arbetat i affärssystemet Jeeves eller något annat affärssystem, en god dator- och systemvana kommer att vara till din fördel. Även goda kunskaper i Excel är meriterande i rollen.
Om oss
Det är mer än ett sekel sedan S:t Eriks startade sin första verksamhet - S:t Eriks kakelfabrik. Idag är vi Sveriges ledande leverantör av plattor, marksten, murar, block och VA-system tillverkade i betong eller natursten. Genom åren har vi bidragit med material och kunskap till många stora och mindre projekt - från Riksdagshuset, Sergels torg och Förbifart Stockholm till garageuppfarter, uteplatser och trädgårdar över hela landet.
S:t Eriks har rikstäckande närvaro med god lagerhållning och vi arbetar ständigt för att förbättra leveranssäkerheten och för att bli mer tillgängliga. Vi vill snabbt kunna komma till dig som kund för att ge råd, diskutera eller lösa problem. Tack vare att vi är stora har vi resurser att vara närvarande lokalt. I Kil är vi idag 50 medarbetare och producerar i huvudsak stödmurar och VA-produkter.
Om processen
Du är varmt välkommen in med din ansökan. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, men senast onsdag den 7 september. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linette von Bargen på telefon 073 504 22 64.
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110
070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07