OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som innesäljare i ett välkänt tyskt företag som tillverkar högpresterande maskiner för industrin? Nu har du möjlighet att arbeta back-office på Aerzen Scandinavias säljavdelning och bli en viktig kugge i teamet som ansvarar för de interna funktionerna. Som innesäljare arbetar du självständigt samtidigt som du blir en del i ett trevligt och prestigelöst gäng.
Om företaget
Sedan år 1864 har Aerzen tillverkat högpresterande maskiner för industrin. Företaget har utvecklats, från att tidigare ha varit en enda lokal maskinfabrik till att vara en global leverantör av tillförlitliga, högpresterande och energieffektiva blåsmaskiner och skruvkompressorer över hela världen. Längs vägen har företaget gått i spetsen när det gäller innovation inom området av komplexa och krävande applikationer för transport av luft och gaser. Aerzen har även utvecklat flera nya teknologier som inte bara svarat på marknadens behov utan även vidareutvecklat den.
Om tjänsten
Som innesäljare hos Aerzen Scaninavia kommer du att handlägga beställningar från kund och mot leverantörer inom Skandinavien. Tjänsten innebär ett ansvar för att styra leveranser och leveransbevakning inom Skandinavien. En viktig del i arbetet är också att supportera de externa säljarna inom Skandinavien. Mer specifikt innebär tjänsten bl.a. att:
- behandla inkommande order från såväl kunder inom Skandinavien
- leveransbevakning av order från leverantör
- svara för beställningar gentemot leverantörer och för lagerhållning lokalt i samråd med närmaste chef
- teknisk rådgivning och försäljning via telefon
- svara för registrering och underhåll av artikelregister i därför avsett system
- vara behjälplig med utskrift av korrespondens, exempelvis säljbrev, offerter och DM
- utarbeta och lämna anbud på såväl maskiner som reservdelar
- godsmottagning
- utföra packning, fraktbokning, kontroll, uppföljning
Placering för tjänsten är på Aerzens Scandinavias kontor i Arlandastad. Du rapporterar till försäljningschefen.
Vem är du?
Vi tror att du har en relevant utbildning inom företagsadministration och har arbetat 3-5 år med liknande arbetsuppgifter. Dina kunskaper i engelska är goda i både tal och skrift och du har god datorkunskap. Som person är du serviceinriktad, strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Är du dessutom flexibel och öppen för förändringar av processer och metoder då ser vi fram emot din ansökan!
Övrigt
Att jobba på Aerzen innebär att du arbetar med kvalitativa och innovativa maskiner gentemot industrin. Vi ser att du, för att trivas i rollen som innesäljare är självgående och vågar ta eget ansvar. Aerzen Scandinavia erbjuder en anställning där du kommer att ha ett stort mått av frihet förenat med ansvar vilket innebär att du kommer kunna forma din dag själv inom de ramar som finns. Du kommer att få en strukturerad ”onboarding” och dessutom får du kollegor som har roligt tillsammans på jobbet.
Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då ser vi fram emot din ansökan!
I den här rekryteringen samarbetar vi med Reperio Search AB. Tveka inte att skicka in din ansökan nedan eller har du några frågor om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Fredrik Hellström på telefon 073 - 540 03 31 eller Malin Nordh på telefon 072 - 325 66 96.