Innesäljare till AJ Produkter i Halmstad

Innesäljare till AJ Produkter i Halmstad

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi nästa stjärna till AJ Produkters säljavdelning. Drivs du av försäljning och att ge bästa tänkbara service, samtidigt som du är en glädjespridare och värdesätter goda relationer? Då är detta rollen för dig!

Om vår kund
I 45 år har AJ Produkter levererat inredning B2B till, kontor, skola, lager och industri. Konceptet har varit detsamma sedan starten – att vara ett ledande företag inom vår bransch, som erbjuder förstklassiga och attraktiva produkter till rätt pris. Tusentals produkter att välja mellan, levererat till ditt företag precis när du behöver dem. Allt detta lättillgängligt via vår inspirerande katalog, vår E-handel som är öppen dygnet runt eller via ett samtal till någon av våra säljare. Ett koncept som utan tvekan är lika aktuellt idag som när det startade. Företaget är idag representerat på nitton marknader med fler än tjugo dotterbolag, två egna fabriker omsätter 2 miljarder och är ca 900 anställda.

Dina arbetsuppgifter
Du ingår i ett härligt gäng på den händelserika avdelningen innesälj. Det är en varierande och rolig tjänst som innefattar allt inom kundsupport och innesälj.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Kundsupport via mail, telefon, chatt och webb. Här roterar vi såklart.
- Serva och sälja till inkommande samtal från kunder, bearbeta befintliga och nya kunder.
- Orderhantering
- Reklamationshantering
- Kundvård och merförsäljning
- Administration
- Produkt- och leveransfrågor
- Fakturaärenden

Din profil
För det här uppdraget söker vi dig som drivs av att ge service, som snabbt och lätt sätter sig in i olika frågor och är lösningsorienterad. Du kan med lätthet kommunicera och skapa relationer med alla typer av människor, och har ett naturligt kundfokus och god affärsförståelse. Vidare kan du hantera många arbetsuppgifter samtidigt och gillar att arbeta i ett högt tempo. Förutom att du är självgående med egen drivkraft, är du också en lagspelare med god samarbetsförmåga, som har förmågan att se vad laget behöver. Med teknisk kompetens, känsla för service och affärsmässighet levererar du en kundupplevelse i toppklass.

Du kommer att bli anställd av Effektiv och uthyrd som konsult. Du kommer att få en gedigen upplärning och sitta med en kollega. Tillsättning omgående och uppdraget kommer att sträcka sig över 6 månader, med chans till övertag av kund.

Krav:
-Mycket god IT-vana
-Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
-Högskoleutbildning med inriktning sälj
-Affärssystemet Axapta
-CRM-kunskap

Det är även meriterande om du har arbetslivserfarenhet av försäljning, men denna tjänsten kan även vara för dig som tidigare har arbetat inom kundsupport eller som butikssäljare, och vill ta nästa steg i din karriär. Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Start: v. 31-32.
Ort: Halmstad
Omfattning: Heltid.
Arbetstider: Dagtid, måndag-fredag.
Löneform: Fast

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten kommer du inledningsvis vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning/övertag av kund.

Sökord
Innesäljare, Kundsupport, CRM, Kundvård, Halmstad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Halmstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2021
  • Ansök senast: 19 juli 2021

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024