OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har en stark drivkraft för försäljning och kundservice! Är du en teknikintresserad lagspelare som värnar om att bidra till en positiv stämning och till en öppensinnig företagskultur? Ta då chansen att bli en del av Axema som just nu befinner sig i en stark tillväxtfas!
OM TJÄNSTEN
Acadecmic Work söker för Axemas räkning en innesäljare som vill bidra till att erbjuda marknadens bästa kundsupport. I rollen som innesäljare tar du emot inkommande ärenden över telefon och mail samt tar emot de kunder som besöker Axema på plats. Du ansvarar för att bygga och bevara kundrelationer genom att vägleda och agera rådgivare för att sälja det bästa produktalternativet för kunden. Axema bistår med företasspecifika internutbildningar för att du ska få rätt förutsättningar att skapa dig en kunskapsbank om bolaget och dess produkter.
Du kommer att tillhöra ett sammansvetsat team om fyra innesäljare i nära samarbete med regionsäljarna.
Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och kommer pågå initialt sex månader med möjlighet till förlängning eller överrekrytering förutsatt att samarbetet fungerar bra mellan samtliga parter.
Du erbjuds
* Möjligheten att vara en del av ett utvecklingsbolag i tillväxtfas
* Stora möjligheter att växa med rollen, teamet och bolaget
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
* Hantera inkommande kundärenden över telefon, mail och på kontoret
* Arbete i affärssystem med leveranser, offerter och order
* Projekterar, vägleder och säljer det för kunden bästa produktalternativet
* Hantera hämtlager
* Stötta regionsäljare med diverse ärenden
VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av att jobba med ett servicerelaterat yrke via telefon
* Kan uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du
* Har gymnasial utbildning och relevant påbyggnadsutbildningar
* Har god datorvana och eventuellt erfarenhet från affärssystem
* Har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Som person är du
* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
* Kommunikativ
I denna roll hos Axema lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. Vi ser framförallt att du har ett starkt engagemang för att ge en riktigt bra service för kunden. Vi tror att du som person har medkänsla samt vill kundens bästa för att ge det lilla extra. Vidare har du en drivkraft till att bidra till en positiv stämning på arbetsplatsen där ni stöttar varandra när det krävs. Du är också ödmjuk inför att arbeta med olika ärenden, högt som lågt.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Årsta
INFORMATION OM FÖRETAGET
Axema utvecklar och tillverkar passersystem, porttelefoner, kodlås samt informations- och bokningssystem. Axema har varit verksamt sedan 1992 och är teknikledande i sin bransch med ett produktutbud som är unik inom sitt område. Produkterna säljs i huvudsak på den svenska marknaden men har även internationella kunder. Axema är i dagsläget 37 medarbetare med huvudkontor i Årsta dit också denna tjänst är förlagd.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231