OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Älvsborg är ett lokalt bolag som startade redan 1841 och idag erbjuder bank, försäkring, fastighetsförmedling och egen larmcentral – trygga och tillgängliga tjänster nära våra kunder. Vi är verksamma i 19 kommuner, från Åmål i norr till Svenljunga i söder och tillsammans med 22 andra länsförsäkringsbolag runt om i landet bildar vi Länsförsäkringsgruppen. Vi är marknadsledande på privat-, lantbruks- och företagsförsäkring. Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder inom både bank och försäkring och dessutom har vi blivit utsedda till branschens mest attraktiva arbetsgivare för trettonde året i rad bland landets ekonomstudenter.
Beskrivning
Vårt uppdrag är att öka servicen till nya och befintliga kunder via telefon och erbjuda det bästa för kunden.
Med vår kundfokus hoppas vi att våra kunder förblir Sveriges mest nöjda och att fler får ta del av våra produkter och tjänster.
Vår målsättning är att skapa ett attraktivt Callcenter med god teamkänsla, ett öppet feedbackklimat och en anda som genomsyras av hårt arbete och mycket glädje.
Arbetsuppgifter
Kontakta nya och befintliga kunder med erbjudande om behovsanpassade trygghetslösningar utifrån våra produkter. Du kommer jobba i huvudsak med proaktiv försäljning men även hantera inkommande samtal.
Kvalifikationer
Vi ser det som positivt om du har utbildning eller arbetslivserfarenhet inom försäkring, bank eller försäljning.
Personliga egenskaper
Vi tror att du är driven, ambitiös, målmedveten och tycker om att arbeta med kunder och försäljning via telefon. Du är tävlingsorienterad och triggas av uppsatta mål. Du har god förmåga att skapa tillit och kommunicera våra värderingar. Vi vill också att du har god datorvana och goda kunskaper i att uttrycka dig i såväl tal som skrift.
Inom ramen för vårt mångfaldsarbete kommer vi eftersträva att skapa en sammansatt grupp för avspegla våra kunder och deras behov.
Villkor
Tjänsten är en timanställning med arbetstid Måndag-torsdag, klockan 13- 21 alternativt 17-21 med viss flexibilitet. Tjänsten startar 22 augusti med utbildning dagtid.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Jenny Smith, Försäljningschef Callcenter 0521-27 31 06.
Vi behandlar ansökningarna löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Häregård / Kommunikationschef
033-17 15 22
E-Mail
kerstin.haregard@lansforsakringar.se
Emilio Salvadores (FTF)
0521-27 32 17
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
Katrin Lorentzon, Försäljningsansvarig Privatmarknad
Tel: 0321-53 17 12, Mobil: 070-605 17 12
Mail: katrin.lorentzon@lansforsakringar.se
Leif Drugge, FTF
033-17 15 68
Mail: Leif.drugge@lansforsakringar.se
Jim Rolfsson, Gruppchef
Tel. 033-20 79 69, Mobil. 072-700 79 69