Arbetsbeskrivning
Om företaget
Cramo är en av Sveriges ledande aktörer inom maskinuthyrning och Europas näst största aktör i branschen. Tillsammans med Boels Rental verkar Cramo i sjutton länder, där de erbjuder helhetslösningar för byggbranschen och uthyrning till företag i alla storlekar. Som en del av Cramo Norra Europa, med verksamhet i Norge, Finland, Estland och Litauen, har Cramo AB över 90 depåer och cirka 850 medarbetare i Sverige.
Cramo drivs av en positiv "allt är möjligt"-attityd och värdesätter nytänkande och teamarbete. Nyfikenhet och kunskapsdelning är centrala delar av deras kultur – de vet att stora saker skapas tillsammans.
Dina arbetsuppgifter
För Cramos räkning söker vi nu en engagerad innesäljare till deras depå i Bromma. I den här rollen kommer du att arbeta med maskinuthyrning, där huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ta emot beställningar på nya hyror, följa upp pågående uthyrningar och fånga upp kundernas framtida behov. Arbetet sker både över telefon och i vissa fall ute hos kund.
Som innesäljare kommer du att spela en viktig roll i att stärka Cramos uthyrning och försäljning av produkter och tjänster, med fokus på den lokala marknaden. Du kommer att vara en viktig kontaktpunkt för kunderna och erbjuda hög service samtidigt som du introducerar dem till Cramos breda sortiment av produkter, tjänster och digitala lösningar. För att hitta de bästa lösningarna arbetar du nära dina kollegor, och du kommer att hantera både befintliga kunder och aktivt bearbeta nya.
Din profil
För att lyckas i rollen krävs det att du har B-körkort och god datorvana, samt att du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har tidigare erfarenhet av försäljning och en stark vilja att överträffa kundernas förväntningar. Att skapa långsiktiga kundrelationer och samarbeta effektivt med kollegor är något du trivs med. Du är ansvarsfull, strukturerad och lösningsorienterad, alltid med kundens bästa i fokus.
För att vara framgångsrik i rollen behöver du kunna ta initiativ och föreslå proaktiva lösningar som gynnar kunden, även i stressiga situationer. Din goda struktur och uppmärksamhet på detaljer gör att du alltid levererar hög kvalitet i ditt arbete och möter kundernas behov på bästa sätt.
Erfarenhet från byggbranschen och tidigare arbete med kundbemötande är meriterande, men det viktigaste är din vilja att lära dig och utvecklas inom rollen. Det krävs inte att du har detaljerad produktkunskap från början, utan en positiv inställning och en vilja att växa är det som väger tyngst.
Ansökan
Denna tillsättning är i samarbete med Clockwork. Vi svarar löpande på frågor rörande tjänsten och vi kommer att göra urval och påbörja intervjuer direkt efter sista ansökningsdag.
Om du har några funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emma Degerfeldt på emma.degerfeldt@clwork.se eller på 070- 821 53 29.
För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer som vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.
Vi ser fram emot din ansökan.