OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cranab AB är en världsledande leverantör av skogsmaskinskranar, gripare och kompletta busk- och vägröjningsmaskiner. Att ytterligare förstärka denna ställning och att etablera oss i samma position inom området timmerbils- och recyclingkranar är det mål vi nu strävar efter.
Cranab AB har idag ca 110 anställda och omsätter ca 250 miljoner kr. Våra två fabriker är belägna i Vindeln, 55 km från Umeå. Läs gärna mer på www.cranab.se
Innesäljare till Cranab
Vill du arbeta på ett företag med korta beslutsvägar, tillväxt och utveckling i fokus? Drivs du av att skapa möjligheter för goda affärer och upprätta bra arbetssätt och samarbeten? I så fall kan jobbet som innesäljare på Cranab vara rätt för dig. Befattningen är ny hos oss, och du kommer därför ha stora möjligheter att påverka hur arbetet läggs upp.
Dina arbetsuppgifter
Marknadsavdelningen är företagets centrum för kontakten med våra kunder. Här blir din roll som innesäljare att sköta en stor del av det administrativa säljarbetet i nära samspel med våra utesäljare och produktionsplanering. Orderläggning, leveransbevakning, säljstöd och informationsdelning blir vanliga arbetsuppgifter samtidigt som utveckling av logistik och säljrelaterade affärsystemsfunktioner också ligger på ditt bord.
Extern kontakt har du främst med våra kunder och inom företaget är marketing, planering och säljledning de närmaste intressenterna. I rollen såväl som inom företaget finns stora möjligheter att påverka och delta i utformningen av arbetet, samt stora möjligheter till personlig utveckling inom en liten men mångsidig organisation. Du rapporterar till vår marknadschef tillika VD och har ett nära samarbete med dina erfarna kollegor inom marknadsavdelningen.
Din profil
Vi ser att du är strukturerad, kommunikativ, socialt skicklig och trivs med kundrelationer. Du har förmågan att se möjligheter och lösningar och motiveras av att jobba fram effektivare och förbättrade arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Vi hoppas också att du delar vår passion för att göra bra affärer!
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en administrativ roll inom försäljning, inköp, logistik eller planering. Vi ser det som extra meriterande om din erfarenhet är från verkstadsindustrin, men det är inget krav. Lämplig utbildning inom marknad, ekonomi eller administration är också meriterande.
Din arbetsplats blir vid vårt huvudkontor i Vindeln, och vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete.
Din ansökan
Frågor om tjänsten samt ansökan med CV och personligt brev till HR-avdelningen, Henrik Vincent, henrik.vincent@cranab.se senast 30 november 2020.