OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en målmedveten person som är lösningsorienterad och med glädje tar dig an nya utmaningar? Och skulle du beskriva dig själv som en social och strukturerad person med en naturlig förmåga för försäljning och administration? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i snabb utveckling och vi söker därför en innesäljare till vårt kontor i Jönköping.
Om tjänsten
Jobbet innebär stora kontktytor såväl externt som internt. Som innesäljare ansvarar du för att etablera kundrelationer, presentera och förmedla våra tjänster och utbud till befintliga och nya kunder, mestadels via telefon och mail.
I dialog med kund kan du identifiera och föreslå möjligheter för att omsätta kundens behov till attraktiva lösningar som är relevanta i DACHSERs nätverk.
Du behöver vara ambitiös och lösningsorienterad samt drivas av att arbeta mot uppsatta mål. Att skapa goda relationer med både nya och befintliga kunder är en viktig del i arbetet.
I jobbet ingår dessutom:
Supportera utesäljavdelningen med priser och presentationer
Utveckla filialens mindre kunder
Medverka till att hitta nya potentiella kunder till filialen
Administration av offerter
Uppföljning av KPI:er
Administera kundutskick till filialens kunder
Medverka i säljmöten
Medverka i implementeringar av nya kunder samt uppföljningar
Samarbeta med filialens samtliga avdelningar
Med hjälp och support enligt våra riktlinjer kommer du att ha ett stort ansvar och en chans att sätta din egen prägel på arbetet.
Det här är en tjänst där du kommer rapportera till vår platschef.
Vem är du?
Vi söker dig med social kompetens som hanterar båda sidorna av en dialog - en duktig talare som även behärskar konsten att lyssna. Detta är en varierande roll med både administrativt ansvar och kundkontakt så vi tror att du tidigare har arbetat i en roll som innefattat båda dessa delar.
För att lyckas i rollen ska du vara driven av att sätta upp tydliga mål och arbeta engagerat och strukturerat för att uppnå dem. Dessutom tar du egna initiativ, står med båda fötterna på jorden och tror på din egen förmåga.
Framgång i rollen vilar på din utpräglade affärsmässighet och ditt kundorienterade synsätt, samt din förmåga att bygga nära och långsiktiga relationer.
Då arbetsdagens uppgifter kan variera är det viktigt att du är av stresstålig natur och ser eventuella utmaningar som utvecklande istället för problematiska.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten.
Vi erbjuder alla nya anställda en ordentlig introduktion i DACHSERs nätverkssystem, löpande produktutbildning, stöd från kollegor och ledare samt möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden. Den här rollen är också en unik möjlighet till yrkesmässig och personlig utveckling.
Som medarbetare får du bra och flexibla anställningsvillkor inklusive pensionsavtal och lön efter kvalifikation.
Är du intresserad?
Om du har fler frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Per Gustavsson, Branch Manager Jönköping, på telefon 036-312397. Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 21 juni 2020.
Du söker tjänsten här:
https://app.jobmatchprofile.com/hhw7c7
Få mer information om DACHSER som arbetsplats på www.dachser.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Peter Hut
08 500 744 01
Speditionschef Nicolai Pedersen
08 500 744 00
Platschef Patrik Bellman
040388584