OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!
Vi söker nu en säljare med ansvar för egen kundportfölj till vårt kontor i Växjö. Du får möjligheten att företräda ett företag i stark utveckling och vars produktportfölj är heltäckande och branschens främsta.
Du får en utvecklande och spännande roll där du ansvarar för att utveckla resultatet i din egen portfölj både avseende befintliga som nya kunder.
Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Växjö.
Dina arbetsuppgifter
• Du ansvarar för säljbearbetning över telefon och för en aktiv dialog med befintliga-, och potentiella kunder kring våra produkter och logistiklösningar.
• Du driver säljarbetet självständigt tillsammans med övriga säljare i Telesales-teamet i våra lokaler.
Du ansvarar för att våra kunder får den bästa möjliga logistiklösningen utifrån deras behov.
Din profil
Vi söker dig som har;
• Goda språkkunskaper i svenska såväl som i engelska
• Du har en gymnasieexamen
• Goda PC-kunskaper och planeringsförmåga
• God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt
• Erfarenhet av försäljningsarbete med dokumenterat goda resultat
• Erfarenhet av logistikbranschen är en fördel
Som person är du;
• Affärsmässig och förstår vad som genererar långsiktig lönsamhet
• Du tycker om att jobba mot utmanande personliga mål
• Du är representativ och professionell
• Stark egen drivkraft och en förhandlare som har förmåga att göra avslut
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Har du frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Anna Fransson på 070-149 70 60. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast 3 marsi 2020.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gabriella Leske
Sanna Andersson
0470-323833
Linn Isberg
Cornelia Gustafsson
0470-323834
Linn Isberg
0470-323837
Sanna Andersson
Mats Ekenstam
Linn Isberg
Gabriella Leske
0470-32 38 32
Vanja Winroth
0470-323838