OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Dina Försäkringar Mitt är ett av 6 försäkringsbolag med kontor på flera platser över hela landet och vi samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi är idag landets sjätte största försäkringsgivare inom sakförsäkringar och alla bolag är direkt eller indirekt kundägda. Våra kunder är också nöjda med oss. Under de år vi varit med i kundnöjdhetsundersökningen SKI har vi toppat ligan eller varit god tvåa i klasserna Sakförsäkring och nöjdaste bilförsäkringskunder.
Vad är det som gör oss till alternativet? Vi brukar få uppskattning för bra försäkringar, bra priser och att vi är närmare än någon annan. Vi som försäkrar ditt hem, din bil, din familj, dina djur, ditt lantbruk eller ditt företag gör ett bättre jobb när vi finns nära dig. Det är vår övertygelse.
Nu söker vi en kollega till vår företagsmarknadsgrupp med placering i Bollnäs eller Västerås. Vi är totalt 15 företagssäljare i Region Mitt men behöver bli fler på grund av vår kraftiga tillväxt i regionen.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som har ett genuint intresse för kunder och deras behov men också försäljning! Som innesäljare hos oss kommer du att sälja försäkringar som riktar sig till företag och lantbruk och vara en viktig kontakt för våra kunder.
Du kommer att arbeta med utgående och inkommande samtal från våra kunder där du i kontakten kartlägger och lyssnar in vilka behov de har och därefter rekommenderar försäkringar. Du kommer främst jobba riktat mot företag och företagare. Du skapar kundanpassade lösningar genom kalkylering, riskbedömning och offertarbete. I rollen ingår också merförsäljning och att upprätthålla kontakten med befintliga kunder.
Hos oss är det viktigt att kunden får uppleva den genuina omtanke vi värnar om och att du samtidigt är lyhörd för de behov som kunden påvisar. Vi uppskattar initiativtagare med idéer som förbättrar våra produkter och arbetssätt!
Din profil
Som person är du resultatorienterad och sporras av att arbeta mot uppsatta mål samt har ett stort intresse för kundkontakter och affärer. Du bidrar med positiv energi i gruppen och har lätt för att samarbeta. Det är viktigt att du har affärssinne, ett strukturerat arbetssätt, ett starkt eget driv, stort engagemang och en utpräglad förmåga att ta eget ansvar. Sist med inte minst vill vi att du i alla situationer ska tänka och agera efter bolagets värdegrund; Nytänkande, Nära och Engagerad.
• Du har några års erfarenhet av att arbeta med kvalificerad försäljning över telefon.
• Du har erfarenhet av att arbeta mot din egna budget och uppsatta mål.
• Du har god erfarenhet av digitala hjälpmedel (gärna Salesforce).
• Du är flytande i det svenska språket i tal och skrift då den största delen av kundkontakten sker på svenska.
• Det är starkt meriterande om du har utbildning motsvarande IFU företagsutbildning eller likvärdig erfarenhet inom företagsförsäkring.
Ansökan
Dina Försäkringar samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB.
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig rekryteringskonsult Julia Mortimer på julia.mortimer@clwork.se 0708215315 eller till Olof på olof.westling@clwork.se eller 0733512734. Sök tjänsten via www.clockworkpersonal.se senast 16 januari.