Innesäljare till global verksamhet

Innesäljare till global verksamhet

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Brinner du för kundservice och försäljning? Vill du arbeta globalt med att ge utmärkt service både till interna och externa kunder? Då kan du var rätt person för uppdraget som Innesäljare till en av våra kunder. Det här är inledningsvis ett uppdrag på ca 8 månader med god möjlighet till fortsättning.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Du kommer att ha daglig kontakt med externa och interna kunder gällande orderregistrering, erbjudanden, uppföljning av beställningar etc. Du kommer att arbeta i ett Globalt team. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta:


- Ta emot kund-/säljsamtal och mail med orderförfrågningar
- Ge erbjudanden på lager och ny rullande försäljning, inklusive ledtider och transportupplägg.
- Registrera och spåra beställningarna i verksamhetens system.
- Registrera nya kunder i interna system.
- Registrera reklamationer i interna system.
- Hantera lagerpåfyllning.
- Ha daglig kontakt med lager och bruk för att ge kunder och säljare information om sina beställningar.

Din profil

Vi söker dig med utbildning inom logistik, företagsekonomi eller liknande erfarenhet. Personliga egenskaper inkluderar att vara strukturerad, entusiastisk, proaktiv och serviceinriktad. Du har goda analytiska egenskaper och vill lösa problem. Du kan sätta kunden i fokus och ge utmärkt service. För att lyckas i rollen behöver du kunna prioritera och hantera krävande situationer. Som kollega i teamet förväntas du också bidra till utvecklingen av verksamheten och utmaningar inom hela teamet. Du behöver mycket goda kunskaper i Microsoft Office medan kunskaper i SAP, Jeeves, Ellen mm är goda men inget krav. Du behöver kunna kommunicera väl på engelska och svensk eftersom du kommer arbeta nära säljorganisationen som finns globalt.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Alm och nås på 076-945 34 35 eller på elin.alm@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 8 december 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024