OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Layher AB säljer och marknadsför ställningssystem, väderskydd samt scener och läktare i Sverige. Företaget ingår i den familjeägda Layherkoncernen som har säljbolag i 42 länder och 2 200 anställda världen över. Produktutveckling och tillverkning sker i Layhers fabriker i Tyskland vilket garanterar hög kvalitet och leveranssäkerhet. Layhers mål är att ge sina kunder Mer Möjligheter att skapa framgångsrika affärer. Layhers produkter används främst inom bygg och anläggning, inom processindustrin samt vid evenemang. Läs mer om företaget på www.layher.se
Är du en ansvarstagande, positiv och serviceinriktad person med erfarenhet av kundbemötande och orderhantering? Sök då tjänsten som Orderkoordinator hos Layher!
Om tjänsten
Rollen som Orderkoordinator innebär att du kommer ta emot ordrar via telefon, e-post och av besökande kunder som kommer till företaget. Du har kontakt med kund från order till leverans och kommer även att delta i planering och genomförande av företagets kundaktiviteter såsom kampanjer, seminarium, mässor, kundutbildningar etc. Du agerar supporterande mot Distriktsäljarna i deras offertarbete och kontakt med kunder, och skapar ritningar och materiallistor med hjälp av digitala verktyg. Därtill hanterar du löpande avstämningar med Lager- och Logistikavdelningen vad gäller leveranstider för material och administrera webshopen.
I rollens ansvar ingår vidare:
Se till att innesäljfunktionen fungerar väl avseende ordermottagning.
Ansvara för att Layhers rabattpolicy och betalningsvillkor följs i samråd med Distiktsäljare.
Tillsammans med respektive Distriktssäljare ansvara för att kontakt- och kundregister är uppdaterat och innehåller fullständig information.
Ansvara för att inkommande försäljningsmöjligheter registreras och vidareförmedlas till respektive Distriktsäljare för bearbetning.
Vem vi söker
Vi söker dig med några års erfarenhet från en kundorienterad och serviceinriktad roll. Du trivs att arbeta med varierande arbetsuppgifter som innebär både administration, kundkontakt och försäljning. Vidare tror vi att du har ett tekniskt intresse och är van vid att jobba med IT-system – Hos Layher används NAV 2015 och Lime CRM. Därtill har du goda kunskaper i Officepaketet och uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska.
Som person är du serviceinriktad, strukturerad och initiativtagande. Vi tror att du har förmågan att utläsa andras behov och tvekar aldrig på att hjälpa dina kollegor eller kunder. Du sätter självständigt upp tidsplaner för arbetet och är självständig i beslut för hur arbetet ska drivas framåt. Vidare är du flexibel och kan snabbt ta dig an nya arbetsuppgifter och situationer utan att arbetet påverkas. Du är en energifylld och positiv person som alltid har nära till skratt.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Upplands Väsby
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan! För frågor, vänligen kontakta Sarah Arvidsson på sarah.arvidsson@novare.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post i och med GDPR.