OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en entusiastisk och framåt person som vill vara med och forma LoadLoks framtid? De har en
häftig resa framför sig och är nu på jakt efter en innesäljare. Har du erfarenhet av service och
försäljning och kanske dessutom viss branscherfarenhet? Varmt välkommen med din ansökan!
Din framtida arbetsgivare
LoadLok grundades 1984 i Rotterdam för att tillverka lastsäkringsprodukter för tunga vägtransporter.
Därefter har de vuxit med sina kunskaper även inom sjöfart, luftfart, på järnvägar och inom
industrin. I dagsläget är de omkring 500 anställda och deras produkter distribueras i 42 länder. De är
stolta över att vara en europeisk tillverkare och att de kan erbjuda ett komplett utbud av produkter
för säkring och hantering av last. Deras lösningar hjälper kunderna att förenkla hanteringen och
skydda både anställda och last. Läs gärna mer på www.loadlok.se.
Vad erbjuder rollen?
I rollen som innesäljare arbetar du från LoadLoks kontor i Jordbro. Din uppgift är att guida kunderna
till rätt lösning och ge dem en utomordentlig service. De vanligaste frågorna som uppkommer
handlar om pris, leveranstid, sortiment, säljstöd och offertförfrågningar. Du har interna och externa
kontaktytor, såsom leverantörer, produktions- och leveranspersonal, att ta hjälp av för att få korrekt
information. Utifrån lösning och order är ditt arbete att ta ansvar för hela processen från att
säkerställa att produkten finns i lager till leverans till kund.
Därtill arbetar du även med att bedriva egen försäljning mot kunder som kontaktar LoadLok. Exempel
på arbetsuppgifter är kundsupport via mail och telefon, ta emot och hantera inkommande
säljsamtal, order- och offerthantering, inköp samt hantering och kontroll av lager.
Är detta din perfekta match?
Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med någon form av försäljning, gärna inom branschen, för att
på så vis ha förståelse för flöden i service, försäljning och produktion. LoadLok använder
affärssystemet SAP och har du erfarenhet av det systemet är det en stor fördel. B-körkort och
mycket goda kunskaper i svenska och engelska är nödvändigt. Har du dessutom truckkort är det
meriterande.
Då tjänsten innebär många olika typer av uppgifter ställer det krav på att du är strukturerad och
noggrann, även när arbetsbelastningen är hög. Du kommer att ha många kontakter, både internt och
externt, och för att trivas och bli framgångsrik i rollen ser vi därför att du är orädd för att ta kontakt
med människor och duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift. Du kommer att ingå i ett mindre
team och du bör därför trivas med att arbeta tillsammans med andra och se vikten av att bidra i
gruppsammanhang, såväl socialt som arbetsmässigt.
Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.
Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.
Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 2023-03-09. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Sofie Egebrant på sofie.egebrant@effektiv.se.