OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du en driven person med erfarenhet av försäljning och/eller kundservice? Trivs du i en kommunikativ roll och värdesätter en hög grad av servicekänsla? För kunds räkning söker KFX HR-partner nuinnesäljare med fokus på nykundsbearbetning via telefon. Detta är tjänsten för dig som vill gå in i en säljande roll i ett av Europas ledande serviceföretag inom mat och dryck, för arbetsplatser och offentliga miljöer.
Om företaget
I rollen som innesäljare får du vara en del av ett ledande serviceföretag och arbeta på deras huvudkontor i Årsta.
Arbetsuppgifter
Tillsammans med kollegorna i teamet kommer du att ansvara för kontakten med nya kunder och därigenom scanna den befintliga marknaden. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i utgående samtal mot nya kundkontakter, i större och mindre företag runt om i hela Sverige. I samtal med potentiella kunder kommer du att marknadsföra anpassade servicelösningar för kaffe- och varuautomaterprodukter och lösningar inom kaffe. Du kommer vidare att boka in möten för företagets utesäljare samt genomföra affärer med mindre kundföretag. Din vardag kommer att bestå i;
- Utgående samtal mot nya kunder
- Sälja in och marknadsföra Företagets produkter
- Boka in möten för Företagets utesäljare
- Genomföra affärer för vissa av Företagets produkter och lösningar
Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen har du ett stark driv och en känsla för försäljning! Fördelaktigen har du tidigare erfarenhet av innesälj, kundservice eller liknande roll. Att använda telefonen som främsta redskap är naturligt för dig och goda resultat är något som du motiveras av. Din bakgrund inom försäljning/service är högst relevant men vi lägger även stor vikt vid din personlighet. Vi tror att du är lyhörd, social och självgående. Du trivs i samarbetet med andra och motiveras av både individuella och gruppbaserade målsättningar. Givetvis tycker du om att ta kontakt med nya människor och sätta dig in i nya verksamheter och produkter.
Krav för tjänsten är att du är flytande i det svenska språket, i tal och skrift. Då engelska är koncernspråk är det även viktigt att du behärskar detta väl. Du har erfarenhet av CRM-system och god datavana.
Övrigt
Tjänsten ska komma att tillsättas omgående och vi går igenom urvalet löpande. Skicka in din ansökan direkt så att du inte missar chansen! Eventuell frågor rörande tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linnea Hägg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Wahlgren
Hanna Benjaminson
Clara Backlund
Susanne Järleby
Anna Jardelid
Hanna Benjaminson
Susanne Järleby
Linn Arvidsson
William Ericson
Linnea Hägg