OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Meson AB är en ledande tillverkare och leverantör av ventiler, kopplingar, vriddon och tillhörande nivåmätnings och automationssystem.
Vårt varumärke är känt över hela världen, våra kunder finns både till sjöss och på land. Sedan bolagets start 1997 har vi vuxit till en industrigrupp som omsätter mer än 200 MSEK årligen. Vårt huvudkontor finns i Laholm med totalt 32 anställda, Vi servar våra kunder med hög lagertillgänglighet genom vår närhet till Europavägar, hamnar och flygplatser. Vi har ett väl utbyggt distributions och försäljningsnätverk och finns tillgängliga för våra kunder dygnet runt.
Meson AB utökar säljstyrkan och söker nu Innesäljare till kontoret i Laholm
Som innesäljare på Meson ingår du i ett säljteam bestående av 8 personer. Vi arbetar med hela världen som marknad och våra kunder återfinns främst inom varvs, rederinäringen men även inom industrin generellt. Som innesäljare ansvarar du för att göra och följa upp offerter, orderläggning, kontrollera och följa upp leveranstider, samt hantera kundreturer. Du ska vara aktiv i ditt säljande och styra kunden mot rätt alternativ, både tekniskt och ekonomiskt.
En stor del av arbetet utförs med telefon och dator som viktiga hjälpmedel, men du kommer även att medverka på mässor och event. Därför ser vi att du är en social och utåtriktad person. Personen vi söker har en ambition att utvecklas inom försäljning. Vi erbjuder vidareutbildning och efterhand ökande tid på plats ute hos kund eller med nykundsbearbetning.
Din profil
Som person är du driven, affärsmässig och har förmågan att se möjligheterna och ta tag i dem. Du är engagerad och strukturerad, van att arbeta självständigt och med kunskap och förståelse för kundens situation och kultur.
Stor vikt läggs vid förmågan att skapa goda relationer både inom och utanför företaget.
Vi tror att du:
- har kunskap och erfarenhet från försäljning av tekniska produkter inom marint, processindustri eller motsvarande.
- är självgående, arbetar strukturerat och har driv och energi. Du kan hantera och vill leda säljprocessen till avslut.
- har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i officepaketet
- kan hantera Navision eller annat affärssystem
- har god svenska och engelska i tal och skrift
- god förmåga att upprätta och utföra ekonomiska kalkyler
- har möjlighet att resa i tjänsten
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande. Frågor angående tjänsten besvaras av Ann Willner på 0760258008 eller Elin Bengtsson Hallberg på 0735 672 372
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Willner Rekryteringskonsult
0760-258008
Malin Brandqvist
adminstratör
Ann Willner
redovisningsekonom