OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Motiveras du av att skapa långsiktiga kundrelationer och triggas av att göra affärer? Har du lätt för att ta egna initiativ och trivs i en social roll? Är du en lagspelare med ett stort affärsmannaskap som gillar att ge dina kunder en hög servicenivå? Momentum vill förstärka laget och nu har du möjlighet att komma till denna ansvarsfyllda tjänst!
BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
Momentum söker en driven innesäljare. Vi letar efter en framåt person som kan vara med och utveckla befintliga och nya affärs- och leverantörsrelationer. Det kommer bland annat innebära att du arbetar med teknisk rådgivning kring Momentums produkter. Du arbetar med försäljning, ordermottagning, offerthantering och teknisk support. Du kommer arbeta nära utesäljarna, verkstad, butik och lager. Vidare kommer du även ansvara för en egen kundportfölj med ansvar för att planera och genomföra kundaktiviteter. Att leverera förstklassig service är en självklarhet för dig.
PERSONPROFIL
Vi söker dig som har teknisk och industriell erfarenhet och intresse. Du vill få möjligheten att arbeta i ett framgångsrikt företag och i ett engagerat team. Dina vänner beskriver dig som driven och framåt. Vi söker dig som är organiserad, anpassningsbar och alltid sätter kunden i fokus. Som person är du initiativtagande och självgående. Du är social och har lätt för att samarbeta med andra.
Det är meriterande om du som söker har relevant branscherfarenhet som innefattar administration, service eller försäljning. Vi ser gärna att du har en bakgrund från industrin och/eller logistik och försäljning. Du har god social förmåga och trivs med att fokusera på relationsbyggande i dina arbetsprocesser. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en lagspelare som är lyhörd mot din omgivning, har god förmåga att kommunicera samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor. Du kommer att arbeta i en föränderlig miljö vilket ställer krav på att du är lösningsorienterad, har god förmåga att strukturera ditt arbete samt är initiativrik och nyfiken.
ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Sävenäs
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41 eller camilla.aurell@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
OM MOMENTUM:
Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter till den svenska och norska industrin. Vår mission är tillsammans för en hållbar industri, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,2 miljarder SEK och har 340 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.
http://www.momentum-industrial.com/
Sökord: innesälj, kundservice, säljare, kundsupport, administration, ordermottagning, säljsupport, inköp, koordinator, inköpskoordinator, butik, lager
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg