OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som innesäljare på vår kundtjänst inom privat försäkring ger du råd kring och tecknar försäkringar till våra privatkunder utifrån deras behov. Privatförsäkring innebär bland annat motor-, hem-, hem och villa eller olycksfallsförsäkringar. Vi behöver nu förstärkning i gruppen och söker därför flera personer som kan komplettera oss.
I jobbet ringer du ut till och tar emot samtal från våra kunder. Din arbetsinsats och ditt kundbemötande blir otroligt viktigt för hur vi uppfattas som bolag eftersom du oftast är den som har den första kontakten med våra kunder. Därför jobbar du med tydligt uppsatta mål inom kundnöjdhet, tillgänglighet och försäljning.
Mer om jobbet
Du blir en del av ett glatt och starkt team där kundens trygghet och behov är högsta prioritet. Om du vill jobba med försäljning på ett bolag där du kan känna att du är en del av något större som faktiskt gör skillnad i din omgivning så är vi rätt för dig.
Tillsammans i gruppen arbetar vi för att göra varandra bättre och att ständigt utvecklas. Vi är måna om att du ska känna dig trygg i din roll och ha rätt förutsättningar för att lyckas. Därför inleder vi med att ge dig en gedigen produkt- och systemutbildning där du får kunskap om våra försäkringsprodukter och deras villkor.
Satsar du på oss så satsar vi på dig. Det innebär att vi gärna ser dig utvecklas vidare inom bolaget om möjligheten finns. Vi vet att medarbetare som får utvecklas och växa mår bra och därför har vi en aktiv dialog om din fortsatta utveckling på kort och lång sikt. Vi vet också att hälsa är en förutsättning för bra prestation och hållbarhet över tid. Det kommer du att märka som medarbetare hos oss. Vi är oerhört stolta över att precis blivit tilldelade utmärkelsen Årets arbetsgivare i Brilliant Awards 2021 - en utmärkelse som helt baseras på svaren våra medarbetare givit i våra medarbetarenkäter.
Här är kunderna lite viktigare
Eftersom vi ägs av våra kunder handlar en stor del av jobbet om att ge en riktigt bra kundupplevelse med fokus på långsiktiga och hållbara relationer. Länsförsäkringar Uppsalas värdeord är affärsmässighet, handlingskraft och engagemang och det är egenskaper som vi söker hos dig.
Du får energi av och tar initiativ till att göra affärer och du har kundens, kollegornas och bolagets bästa för ögonen. Du uttrycker dig pedagogiskt och enkelt i olika kanaler och hanterar med enkelhet den dokumentation som kundsamtalen genererar.
Som lokalt kundägt bolag vill vi möta Uppsalaborna på bästa sätt. Vi behöver idag bli flera som kan fler språk än svenska och vi ser gärna att du är en av dem. Vi värdesätter de kvaliteter som en mångfald av människor tillför vår verksamhet. För att försöka vara så fördomsfria som möjligt i vår rekrytering använder vi tester i samband med ansökan.
Vill du veta mer?
Hör gärna av dig till gruppchef Viktor Sundén på 018-68 55 72.
Facklig kontaktperson för Forena är Gunnar Rydvall, telefon 018-68 55 58.
Att jobba i ett företag med 147 000 ägare är annorlunda. Det påverkar nästan allt vi gör. Vi måste till exempel vara extra bra på att se och förstå de verkliga behoven hos människor och företag som lever och verkar här. Men vi kan också tänka mer långsiktigt och bidra till hållbarheten i vårt län, på riktigt. Helt enkelt engagera oss i sådant som vi vet ligger våra kunder varmt om hjärtat. Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Ronny Printzell
018-685667
Teamledare Arne Lindqvist
018-685706
FTF-ombud Robert Mattsson
018-685549
Gruppchef Ronny Printzell
Kontaktombud FTF Robert Mattsson
Teamledare Åsa Lindgren
Gruppchef Michael Ahlfont
Säljchef Kristiina Liljestrand
070-388 56 85
Bank- och försäkringssäljare Anna Jansson
018-68 55 26
Skadegruppchef Michael Ahlfont
070-588 07 86