OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
PS Auction arbetar med förmedling och försäljning av diverse objekt via onlineauktioner. Objekten inlämnas av både privatpersoner och företag som vill avyttra för att minska sitt lager, sälja utgående varor eller frigöra kapital eller ytor.
PS Auctions kontor i Göteborg behöver komplettera säljteamet med ytterligare en innesäljare. Som innesäljare sköter man affären med våra auktionsobjekt från vårt kontor med telefon och dator som dina främsta verktyg. Du följer processen från start till mål; det innebär att man tar kontakt med säljande part, agerar värderingsman, dokumenterar objektet, administration kring att lägga upp objekt för nätauktion, följa auktionen till avslut och sedan ombesörja för att objektet fraktas till köpande part. Därigenom har du nära samarbete med både externa kunder och interna funktioner såsom lagermedarbetare och kundtjänst.
Tjänsten är en heltidstjänst med regelbundna arbetstider beläget på vårt kontor på Frihamnen i Göteborg.
Din profil
Vi kan lova ett mycket kul och varierande jobb som kommer passa dig som tycker det är kul att interagera med olika människor och hantera nya spännande objekt varje vecka. Erfarenhet av säljyrket är meriterande. Har du arbetat inom liknande verksamhet tidigare är det en fördel, men inget krav. Vi har duktiga medarbetare i organisationen och ett stort referensbibliotek som stöd i värdering av objekten.
För att lyckas i rollen behöver man bara duktig på att planera sin arbetstid och tycka det är kul att driva flera affärer parallellt. Vi söker dig som älskar att jaga nästa affär och som drivs av att arbeta mot uppsatta mål. Att ha ett intresse och nyfikenhet om maskiner, fordon och andra auktionsobjekt är en fördel i kontakt med säljande och köpande kunder.
Tjänsten ställer krav på grundläggande datorvana och bra språkkunskap i engelska och svenska.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!