Innesäljare till Ramirent

Innesäljare till Ramirent

Arbetsbeskrivning

Åå Ramirent är vårt mål att hjälpa våra kunder att öka så väl säkerheten som effektiviteten ute på arbetsplatserna. Vi är ett ledande serviceföretag i byggbranschen har av marknadens modernaste maskinparker. Nu behöver vi uppbackning på vårt kundcenter i Växjö och vi söker en Innesäljare som vill ge våra kunder oslagbar service. Är det du?
Att vara Innesäljare på Ramirent
Som Innesäljare ansvarar du för hela processen, från kundens samtal till återlämnande av produkten. Du är en aktiv kontakt för kunden och ser till att uthyrningen genomförs på ett framgångsrikt sätt.
Detta innebär mer specifikt att du kommer att arbeta med:
· Proaktivt säljarbete mot kund
· Skapa goda relationer till våra kunder
· Uppläggning och kreditkontroll av nya kunder
· Hantering av Ramirents uthyrnings- och försäljningssortiment mot företagets kunder
· Rådgivning i valet av våra produkter
· Besöka våra kunder ute i fält och skapa/utveckla goda kundrelationer
Din profil
· Vi ser att du har genomgått gymnasieutbildning eller motsvarande
· Erfarenhet från kundserviceyrket, uthyrningsverksamhet eller byggbranschen är meriterande
· God datorvana samt talar och skriver svenska och engelska flytande
· B-körkort är ett krav
För att lyckas i rollen som innesäljare tror vi att du skapar goda relationer både till kunder och kollegor, där du bygger effektiva kontaktnätverk inom och utanför organisationen. Du fokuserar på kundbehov och kundtillfredsställelse samt visar intresse och förståelse för andra.
Vad kan Ramirent erbjuda dig?
På Ramirent är våra värderingar ”Smooth Service with a Smile”. Detta gör Ramirent till en arbetsplats präglad av entusiasm, en trevlig stämning och god laganda. Ramirent är också ett starkt utvecklingsorienterat företag som värderar sina medarbetare högt. Våra olikheter, erfarenheter och kunskaper driver Ramirent framåt. När du arbetar hos oss utvecklas du med företaget; dina insatser och initiativ uppmärksammas tillsammans med dina ambitioner att utvecklas inom verksamheten.
Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Tjänsten är på heltid.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan senast den 21/5–2021. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta Ingrid Sandberg, HR-konsult, tel 070-820 40 06 alt. Ingrid.Sandberg@human-management.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VXOjobb Växjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2021
  • Ansök senast: 25 juni 2021

Liknande jobb


Sales Executive

Sales Executive

23 december 2024

23 december 2024

Säljsupport med stort teknikintresse

Säljsupport med stort teknikintresse

23 december 2024

Säljsupport med stort teknikintresse

Säljsupport med stort teknikintresse

23 december 2024