OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett ägarlett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden: SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANGER & SERVICETJÄNSTER med 20 uppdrag inom restaurang och kontorsservice samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell. Vi omsätter drygt 1 miljard SEK och företaget har idag runt 600 medarbetare. Sabis blev utsedd till Sveriges 4:e och 6:e bästa arbetsgivare i Universums undersökning 2017 och 2018. För mer information besök vår hemsida: https://www.sabis.se/
Vill du vara med och driva försäljning och sälja kundupplevelser i världsklass? Vill du dessutom jobba i ett nära team som präglas av gemenskap och glädje? Då ska du söka tjänsten som innesäljare till vår försäljningsavdelning på Sabis Hotell & Möten!
Om Sabis
Sabis Hotell & Möten består idag av tre anläggningar: Smådalarö Gård Hotell & Spa, Fågelbrohus och Krusenberg Herrgård. Samtliga hotell erbjuder ett brett utbud av diverse aktiviteter till våra gäster som exempelvis golf, padel, spabehandlingar och kulinariska upplevelser. Sabis är en organisation som hela tiden arbetar för att utvecklas framåt och bli ännu bättre för våra kunder och medarbetare. Våra gemensamma värderingar är: alltid nöjd kund, ansvar och respekt.
Om rollen
Försäljningsavdelningen består idag av 7 personer som tillsammans arbetar med bokning och försäljning mot både företag- och privata kunder. Denna roll kommer inrikta sig mot den privata marknaden där du kommer vara ansvarig över försäljning och bokningsförfrågningar gällande våra hotell. Du kommer även att vara konferensbokningen behjälplig vid behov. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• Svara på inkommande förfrågningar från privatgäster via telefon, mail och chatt och boka in dem i vårt bokningssystem Spectra
• Skicka bekräftelser, offerter och följa upp dessa, samt följa upp online-bokningar så de ligger rätt i systemet
• Aktivt jobba med merförsäljning för bokning av våra hotellrum och andra aktiviteter.
• Vara uppdaterad på förändringar som sker på hotellen genom ett nära samarbete framför allt med våra hotellreceptioner
Om dig
• Du har en god säljförmåga och tidigare erfarenhet från bokning och försäljning, gärna inom hotell
• Du har förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift både på svenska och engelska
• Du har god systemvana och gärna erfarenhet från olika bokningssystem
Meriterande
• Tidigare erfarenhet av arbete med systemen Spectra, BRP och WaiterAid
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna roll och som person ser vi att du är glad, nyfiken samt tycker om att samarbeta med olika typer av människor. Vidare ser vi att du är strukturerad och har en förmåga att se till helheten såväl som detaljer. För att trivas i rollen tror vi också att du tycker om att arbeta både i grupp och enskilt i en dynamisk miljö där det händer mycket runt omkring dig.
Vi erbjuder dig
• Ett glatt team som stöttar och hjälper varandra
• Ett värderingsstyrt bolag där vi arbetar aktivt med vårt ledarskap på alla nivåer där kulturen präglas av utvecklingsvilja, frihet under ansvar, samarbete och kommunikation.
• En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och bra villkor och förmåner för alla våra anställda.
Ansökan & Övrig information
Tjänsten är på heltid och utgår ifrån vårt huvudkontor i Wenner-Gren Center på Sveavägen i Stockholm. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi kommer behandla ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor kring tjänsten kan du höra av dig till Innesäljchef Karolina Öhman, karolina.ohman@sabis.se. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Karlsson