OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta som innesäljare på Siemens Energys reservdelsavdelning? Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en person till rollen som Sales Engineer inom Siemens Service säljorganisation som ansvarar för att sälja reservdelar och koordinera reservdelsprojekt till Siemens MGT Gasturbiner. Vår avdelning säljer reservdelar till gasturbinkunder över hela världen. Vi arbetar med planerade serviceinspektioner och oplanerat underhåll vilket gör arbetet flexibelt och omväxlande. Vi har ett stort nätverk och arbetar med många olika avdelningar, både internt, externt och globalt. Vi har en viktig roll i säljprojekten där vi driver vår försäljning, rapporterar och har budgetansvar. I säljteamet arbetar du mot gränssnitt så som inköp, teknik och projektledare. Primärt fokus för kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet, framförhållning och säljfokus.
Du arbetar som säljansvarig för reservdelar till våra gasturbiner. I säljprojekt har du ett nära samarbete med lokal marknadsansvarig säljare samt säljare i regioner runt om i världen för att offerera och sälja reservdelar. Du har även möjlighet att driva större reservdelsprojekt tillsammans med teknik. I din säljroll ansvarar du för prognos och budget av dina försäljningar på din marknad – både kort- och långsiktig prognos. Arbetet innefattar även ständiga förbättringar för försäljning av reservdelar, möjlighet att driva och delta i projekt för verksamhetsutveckling samt representera reservdelsförsäljning i ett eller flera gränssnittsforum
Din profil
- Du har ett intresse för att förbättra kundrelationer och har gärna erfarenhet av försäljning
- Du är organiserad och strukturerad, tycker om problemlösning och strategiskt tänkande
- För att kunna kommunicera väl med interna och externa kontakter krävs goda kunskaper i
svenska och engelska
- Att du är en lagspelare och har lätt för att arbeta inom och över avdelningsgränser samt tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete
- Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i MS Office.
- Tidigare erfarenhet av arbete i SAP är meriterande
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson lina.andersson@skill.se Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.