OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Torggummans ägg har rötter och historia djupt i södra Dalsland.
Färgelanda är vår ort där vi har våra stallar med höns och vårt äggpackeri. Vi har alltid våra hönor, äggen, medarbetaren och kunden i fokus. Vi arbetar med hela värdekedjan, tänker långsiktigt hållbart och har ständig utveckling inom djurhållning, kvalité, teknik och affärsmässighet i fokus.
Torggummans ägg är ett expansivt företag med stor passion för vår yrkesutövning. Närproducerade ägg ifrån våra egna hönsgårdar till livsmedelsbutiker och restauranger gör oss till den unika lokala äggleveratören som levererar globalt; vi är glocals.
Torggummans Ägg är ett familjeföretag som idag drivs av andra generationen. Vi är ett flexibelt företag som tror på framtiden. 1948 började företaget med 150 st. dagsgamla kycklingar på gården som lade grunden till dagens organisation som har drygt 20 medarbetare och vi omsätter ca: 60 miljoner kr.
Nu söker vi dig som skall bli vår nya innesäljare. Tjänsten rapporterar till VD. Du kommer ha stöd i vår nuvarande innesäljare som kommer att få andra arbetsuppgifter. Arbetet är i nära samarbete med utesälj - produktionen - logistik.
Arbetsbeskrivning
Som innesäljare hos oss arbetar du mest med försäljning mot existerande kunder. Du kommer arbeta med att ringa våra kunder, registrera ordrar och följa upp dessa. Vi önskar också din delaktighet i att göra fina prislistor, offerter, powerpointpresentationer till kunder, uppföljning av försäljningen i Excel, vara en del i vår säljadministration helt enkelt. Du kommer att få tydliga säljmål för att underlätta arbetet.
Företagets samtliga funktioner finns i Färgelanda med omnejd. Där är ett nära samarbete mellan produktion av ägg och packeri vilket innebär snabba beslutsvägar mellan utveckling, produktion och kvalité.
Innesäljaren ska också följa upp säljadministrativt arbete så att vi vet vilka kampanjer som fungerar, göra en del orderplock och hjälpa till kring packmaskinen när annat arbete är avklarat.
Din profil
För att passa och trivas hos oss krävs det att du är noggrann, ansvarsfull och strukturerad. Vi söker dig som tycker om att prata med folk, tycker om kundmötet, kan hantera högt tempo och är flexibel.
Beskriv gärna i dina ansökningshandlingar varför just du passar till tjänsten.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet och inställning då det är avgörande för att nå goda resultat.
Såklart brinner du för närproducerad mat :).
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom eller tidigare erfarenhet av innesälj. Erfarenhet från livsmedelsindustrin är meriterande.
Du har goda datorkunskaper. Som du ser på arbetsbeskrivningen önskar vi dig som kan jobba obehindrat i Office programmet. Vi har Pyramid som affärssystem och det är meriterande om du har arbetat i det eller liknade system.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Övrigt
Tjänsten är idag på 80 %, men vi kan diskutera 100%.
Denna rekrytering sker löpande, så vänta inte med att ansöka om du är nyfiken på denna tjänst. Vi samarbetar med Maria Ljungqvist på Koncept HR. Har du frågor om tjänsten ta kontakt med Maria på 0761 388 155.