OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alligo (Tidigare Momentum Group) är börsnoterade på Nasdaq Stockholmsbörsen och är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Sammantaget omsatte Alligo 8,1 miljarder kronor 2020 och har cirka 2300 anställda. Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Vi vet att de efterfrågar högsta kvalitet på produkter, tjänster och rådgivning. För att möta det har vi en kompetent säljkår, nära samarbete med marknadsledande leverantörer och ständig utveckling av egna varumärken och sortiment. Hos oss kan man handla verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd och man kan göra det i butik, på nätet eller direkt från någon av våra inne- eller utesäljare. Vi har webbhandel och cirka 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland.
Vi vill förstärka med en Innesäljare till Region Väst
Om tjänsten
Som kundansvarig innesäljare jobbar du med kundsupport åt i huvudsak en befintligt kund men det kan även tillkomma nya kunder.
I det dagliga arbetet ingår att svara på frågor via telefon om produkter, avtal, leveranser och fakturor. Hantera reklamationer. Ta emot och registrera order och guida kunden vid beställningar. För våra nyckelkunder arbetar du med viss anskaffning av produkter vilket innebär att du ombesörjer hela kedjan från att hitta produkt, till kontakt med leverantörer, och den administration som följer. Du är ett viktigt stöd för kundansvarig utesäljare i arbetet med att säkerställa kunden. Du hjälper till med allt från säljplanering, offerera, teckna avtal, proaktivt bearbeta kunder via telefon till säljfrämjande aktiviteter såsom utskick och kundevenemang
Tillsammans med övriga innesäljare i försäljningsområdet, säkerställer du att våra kunder får ett professionellt bemötande i sin kontakt.
Då du har en nära kontakt och en tät dialog, kommer du att vara en viktig länk i att upprätthålla en god relation till kunden. I ditt arbete ingår det att underhålla och kvalitetssäkra kunduppgifter i våra system.
Placeringsort för tjänsten är Skövde
Vi erbjuder
· En varm, positiv företagskultur med ett utpräglat kundfokus.
· Chansen att utveckla och skapa en framgångsrik och proaktiv försäljningskultur.
· Möjligheten att representera högkvalitativa produkter och välkända varumärken.
· Möjligheten att vara med och skapa nästa kapitel i vår utvecklingsresa.
Dig som person
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll, du har tidigare arbetat med administration, försäljning och säljprocessen. Du har ett kund fokuserat arbetssätt och drivs av att utveckla affären. Du är kommunikativ, och gillar kontakten med andra. Du trivs i dialogen med kunden och ser värdet i att bygga och stärka relationer med andra för att uppnå resultat. Du är strukturerad och planerar ditt eget arbete på ett självständigt sätt. Du är ödmjuk och kommunikativ, du delar gärna med dig av din expertis, och stöttar teamet för att ni tillsammans skall prestera på bästa sätt. Du har en proaktiv inställning till affärer och jobbar aktivt för att hitta affärsmöjligheter.
Dina erfarenheter
För att klara rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet från en liknande roll. Du har god datorvana, och har lätt för att lära dig nya system. Du har en allmänt god kunskap av Officepaketet, men i synnerhet goda kunskaper inom Excel. För rollen krävs att du har en avslutad gymnasieutbildning.
Ansökan
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-04-10
Tjänsten är heltid och en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
I rekryteringsprocessen kan vi komma att tillämpa personlighetstest, bakgrundskontroll, kreditupplysning samt utdrag från belastningsregistret.
Har du frågor eller funderingar, kontakta Daniel Rydingsvärd 010-4545133
Daniel.rydingsvard@tools.se