OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Om tjänsten
Vi letar nu efter Tebo Byggtillbehörs nästa stjärna inom kundservice och order. Företaget är ett familjärt bolag på ca 20 personer där allas insatts värderas högt. Här går laget före jaget och du kommer att tillhöra ett team som i dag består av tre drivna medarbetare. Du kommer att ha ett tätt samarbete med samtliga avdelningar inom organisationen och dagliga avstämningar samt löpande kontakt med t.ex. lager, inköp och ekonomi. I denna roll kommer du att arbeta med orderhantering, kundsupport, reklamationshantering och löpande administration i affärssystemet Jeeves och CRM-systemet Lime. Du ska inte vara rädd för att springa ner till lagret om så behövs för att hjälpa till att packa en order eller snabbt kunna rycka in för att hjälpa en kollega. Rollen kräver att du drivs av ett högt tempo, har en god serviceförmåga, är administrativt lagd och tycker om problemlösning. Du kommer att ha en teamledare och din närmsta chef är vice VD på företaget.
Både kontor och lager återfinns i trevliga lokaler i Rosersberg, norr om Stockholm. Hit välkomnas du till ett gäng som trivs ihop, är engagerade i sitt arbete och som tillsammans har många års kunskap inom företaget. Arbetstiderna är 7-16 vilket styrs av öppettiderna mot kunderna.
Tjänsten är på heltid (40tim/v) med start så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Detta är en direktrekrytering där vi på The Place har hand om hela rekryteringsprocessen och du blir sedan anställd direkt hos Tebo Byggtillbehör AB.
Vilka är Tebo Byggtillbehör?
Tebo Byggtillbehör är ett B2B företag som har funnits sedan 1973. De utvecklar och marknadsför specialprodukter för professionella hantverkare med stort fokus på plattsättning. De har egna varumärken och varumärken från utvalda partners samt en unik och innovativ produktportfölj. Deras mål är att alltid leverera högsta kvalitet och deras styrkor ligger i en innovativ produktutveckling, hög aktivitet och en mycket hög service. Företaget genomsyras av ett driv med stort fokus på ständig utveckling. Tebo Byggtillbehör är i en spännande och expansiv fas och ingår sedan 2022 i koncernen Byggtilbehørs Gruppen AS tillsammans med 11 andra företag.
Arbetsuppgifter
I rollen som Innesäljare/Kundservicemedarbetare kommer du att:
• Ta emot och registrera order via mejl, telefon och hemsida
• Ha daglig kontakt via mejl och telefon med kunder och vara behjälplig i deras frågor
• Ta emot och hantera reklamationsärenden
• Registrera nya kunder och hantera kunddata
• Ha daglig kontakt med inköp, lager och ekonomi
• Dagliga kontroller och rapportering
• Hantera övrig administration i olika system
Kvalifikationer
För att passa i rollen som Innesäljare/Kundservicemedarbetare ser vi gärna att du har följande kvalifikationer:
• En avslutad gymnasieutbildning
• Erfarenhet av service t.ex. inom kundsupport, order, reception eller butik
• Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
• Goda datakunskaper
Personligt
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en person som brinner för kundservice. Du är strukturerad, lösningsfokuserad, trevlig och vet hur du tar dig an olika typer av människor. Du trivs bra i en roll med mycket kundkontakt blandat med administration och har en god kommunikativ förmåga. Vidare är du nyfiken, intresserad av att söka upp information och har en stark egen drivkraft med ambitionen att alltid göra ditt bästa.
Du är flexibel, självgående och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Att jobba som ett team ser du som en självklarhet för att tillsammans nå resultat och framgång. Du är även mycket ansvarstagande, ordningsam och har lätt för att lära. Du värdesätter att arbeta och att bidra till både arbetsresultat och god stämning på kontoret.
Låter tjänsten intressant? Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstid/Varaktighet
Heltid: 40h/vecka
Placering: Rosersberg, Sigtuna
Start: Omgående, direktrekrytering
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.
Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.
Sökord: Kundservice, support, kundsupport, service, orderhantering, order, reklamationer, innesäljare, Tebo, Tebo Byggtillbehör AB, The Place