OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VILKA ÄR VI?
Recticel is an international industrial player making an essential difference in daily comfort for everyone. Relying on our competences, our profound expertise in the transformation of polyurethane chemistry, we are committed to providing responsible answers to the various challenges and needs of our time, and to creating shared value for Recticel and society. Our core portfolio is organised around three application areas: Engineered Foams, Insulation and Bedding.
Recticel is present in 20 countries on four continents and has a workforce of about 4,221 worldwide (excluding minority stakes in joint ventures). In 2020 Recticel achieved consolidated sales of EUR 828,8 million. Recticel is listed on the EuronextTM stock exchange. To learn more, visit www.recticel.com.
VAD ERBJUDER VI?
Hos oss på Recticel i Gislaved har du nu möjlighet att bli en ny stjärna i vårt säljteam. Du kommer arbeta i ett globalt företag med starkt varumärke. Som innesäljare på Recticel är du verksam inom området Living & Care, där vi förser tillverkande kunder med kvalitativa speciallösningar till bland annat möbel-, madrass och vårdsektorn.
Du erbjuds en roll med stor frihet, men också med ett stort eget ansvar. I ditt arbete ansvarar du för den löpande kontakten med ett antal kunder, både nya och befintliga och blir en naturlig kontakt för våra utesäljare under hela säljprocessen.
I dina arbetsuppgifter ingår orderhantering, administrativ och teknisk support samt att vara ett viktigt säljstöd i organisationen. Du har daglig kontakt med både utesäljare, produktion och kunder i syfte att hantera nya förfrågningar, produktionsplanering och leveransfrågor. Det är en dynamisk roll där du hanterar ärenden både via telefon, mejl och fysiska dialoger.
I din roll som innesäljare kommer du även få ett helhetsansvar och därmed hantera alla kontakter och tillhörande arbetsuppgifter så som offert och prissättning med ett antal mindre konton.
DETTA KAN DU.
För att lyckas hålla samman och koordinera hela kedjan från förfrågan, order, produktion och leverans, är det viktigt att du har en mycket god förmåga till struktur och ordning och reda. Du har tidigare arbetat i en roll där du har kundkontakter både internt och externt och har således med dig en god erfarenhet av att interagera med andra människor.
Du kommer arbeta med Officepaketet och andra orderhanteringssystem och du har därför lätt att ta dig an nya komplexa system.
Tidigare erfarenhet av en koordinerande roll med sälj/kundsupport-inriktning.
Goda kunskaper i Excel.
Pratar och skriver flytande på svenska och engelska.
Vi tror att det är till stor fördel om du har en eftergymnasial utbildning inom sälj eller tidigare erfarenhet av teknisk försäljning. Har du kunskap eller erfarenhet av produktionsprocessen och affärssystemet SAP som är det mycket meriterande.
DETTA ÄR DU.
För att lyckas i rollen som innesäljare gillar du att arbeta lösningsorienterat. Du har god förmåga att lyssna in och förstå kundens behov och önskemål, och arbetar fokuserat för att alltid hitta lösningar som överträffar kundens förväntningar.
Du har god social kompetens och trivs i en roll där kommunikation och service är A och O. Du är självständig och har en förmåga att på ett resultatorienterat sätt driva på ditt eget arbete.
Rollen är komplex och du har mycket god förmåga att hålla ihop och prioritera ditt arbete med kunden i fokus. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och sätter struktur i ett arbete med många kommunikationsvägar och infallsvinklar.
BRA ATT VETA.
Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning.
Placeringsort Gislaved.
Visa ditt intresse snarast, urval sker löpande.
Ansvarig för rekryteringen är Erica Lindau, 0761-63 02 12.