OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bystronic
Bystronic Scandinavia AB grundades 1989 och är ett dotterbolag till Schweiziska Bystronic Laser AG som är noterat på SIX Swiss Exchange i Zürich. Bystronic Scandinavia AB är gruppens försäljnings- och servicebolag för Norden och Baltikum.
Bystronic är en av världens ledande leverantörer av lösningar för plåtbearbetning. Vi erbjuder ett heltäckande program av högteknologiska maskiner och system, vilka möjliggör de bästa förutsättningarna för en effektiv och lönsam produktion. Bystronic står för tillförlitlighet, hög prestanda, innovationer, kostnadseffektivitet samt användarvänligt handhavande. Vår position på marknaden har uppnåtts genom en kontinuerlig satsning på ett brett och kvalitativt sortiment kombinerat med ett nära samarbete och partnerskap med våra kunder inom industrin. Bland våra kunder märks allt ifrån lokala underleverantörer till världsomspännande industrikoncerner.
Nu expanderar vi och förstärker vårt team med ytterligare en driftig innesäljare/orderadministratör till vårt kontor i Rosersberg
Trivs du i ett arbete med fokus på orderhantering, merförsäljning och nöjda kunder?
Då har vi rollen för dig!
I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan I Norden AB
Om rollen
I rollen som innesäljare hos Bystronic bemöter du dagligen kunderna genom att hantera deras beställningar av reservdelar, planera transporten av dem och viss teknisk rådgivning för att möta deras behov. Du arbetar både proaktivt och reaktivt med att öka företagets försäljning av de reservdelar som ingår i Bystronics sortiment.
Förutom att du har ett stort intresse för försäljning ser vi att du är serviceinriktad och tycker om att arbeta med många kontaktytor. Du har förmåga att förstå kundens behov och omvandla detta till ett aktivt sälj genom ett engagerat, kreativt och lösningsorienterat bemötande. Du tar stort eget ansvar i ditt arbete genom att agera professionellt och säkerställa goda affärer för att tillsammans med ditt team nå uppsatta mål.
Arbetsuppgifter
För att lyckas i rollen som innesäljare/orderadministratör hos Bystronic behöver du trivas med att ha mycket kundkontakt, ett strukturerat arbetssätt och att arbeta med överlappande arbetsuppgifter tillsammans med resten av teamet.
Arbetsuppgifter i huvudsak;
- Ordermottagning
- Support och vägledning gällande reservdelar
- Merförsäljning hos befintlig kundportfölj
- Implementera och utveckla företagets kampanjer
- Rapportera försäljning av reservdelar
- Boka transporter inklusive uppföljning av dessa
- Aktivt samarbeta inom företagets after sales team för att nå uppsatta mål.
Erfarenhet & kompetenser
För att bli framgångsrik i rollen som innesäljare hos Bystronic, ser vi att du är en driven och självgående person med erfarenhet av försäljning och kundservice. Du är strukturerad och har en affärsmässig och kundorienterad inställning med fokus på bygga förtroende och att skapa långsiktiga relationer. Har du ett teknisk intresse eller förståelse så är det en bonus. Du skall drivas av att göra affärer och att få nöjda kunder
Vi ser även att du;
- gärna har tidigare erfarenhet av liknande roll
- har erfarenhet av administration av materialflöden
- talar och skriver flytande svenska och engelska
- har goda kunskaper och förståelse för ERP-system (SAP meriterande) samt Microsoft office
Vi lägger stor vikt på din personlighet, känner du igen dig i ovan beskrivning så är du varmt välkommen att söka!
Ansökan
I denna roll kommer du att rapportera direkt till After Sales Manager och du är placerad på vårt kontor i Rosersberg.
I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan i Norden AB och har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Peggy Cussil, peggy@rekryteringsstyrkan.se eller Mona Wågberg, mona@rekryteringsstyrkan.se eller
Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2021-11-15
Ansökan gör du här nedan (vi kan ej ta emot ansökningar via mail)