OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad, ansvarstagande och har ett genuint kundintresse? Trivs du i en varierande roll med många interna och externa kontakter? Till Karlebo i Sollentuna söker vi en innesäljare/orderhandläggare som kommer att arbeta både med säljsupport och administration. Det finns möjlighet för rätt person att utvecklas till att även inkludera säljarbete.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar heltid. Placeringsort är Sollentuna och du rapporterar till Segment Manager 3D-AM.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som innesäljare/orderadministratör kommer du att ha en viktig roll och ett utvecklande arbete med mycket varierande arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat orderläggning, orderbevakning, inköp, uppföljning av leveranser, fakturering och support till säljare. I arbetsuppgifterna igår även att ge råd till kunderna i varierande frågor samt tekniska frågor. Som innesäljare/orderadministratör förväntas du också aktivt arbeta med merförsäljning på befintliga kunder. Du har tät kontakt med såväl kunder och säljare som leverantörer, både via telefon och e-post.
Du kommer att sitta på ett mindre kontor med trevliga kollegor och måste tycka om att arbeta självständigt och lösningsorienterat.
Karlebo som agentur representerar fler än fyrtio internationella världsledande tillverkare av utrustning och tjänster till gjuteriindustrin i Norden. Genom vårt nära samarbete med våra partners kan vi erbjuda ett av de starkaste programmen av produkter och tjänster på marknaden.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en god förståelse för sälj-, order- och leveransflöden. Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du hanterar kundens beställning från ax till limpa. Vidare känner du dig bekväm med att arbeta självständigt i en säljande miljö där du ofta behöver fatta egna beslut. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal.
Du har även;
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Erfarenhet från arbete i affärssystem är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Kunskap i tyska och italienska är meriterande men inget krav
Ordning och reda är viktigt för dig och du trivs med att arbeta strukturerat. Du är vidare driven, intresserad och nyfiken. Du arbetar bekvämt i en roll med mycket interna och externa kontakter både på svenska och engelska via telefon. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara social, serviceinriktad och flexibel och att du snabbt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som kunderna har. Sannolikt har du även ett intresse för teknik. Då du arbetar på ett mindre kontor behövs en person som är självgående och initiativrik.
Om verksamheten
Karlebo är en del av Beijer Industri AB och arbetar inom Gjuterimaskiner, reservdelar, service och 3D-printing. Beijer Industri AB ingår i Beijer Tech koncernen som omsätter cirka 1 000 M SEK och som i sin tur är en del av Beijer Alma-koncernen, vars huvudägare är Anders Wall Stiftelse och familj. Styrningen är långsiktig och decentraliserad till dotterbolagen.
Karlebo får genom Beijer Tech koncernen det stora bolagets muskler när det behövs, samtidigt har Karlebo en flexibel organisation som alltid står redo att tillgodose kundernas önskemål. Karlebo har korta beslutsvägar och erbjuder stor frihet under ansvar. Mer information hittar du här, https://karlebo.se/.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson