Innesäljare/Sales Support, Konsultuppdrag

Innesäljare/Sales Support, Konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi dig som har rätt kvalifikation, erfarenhet och personlighet för detta uppdrag.För kunds räkning söker vi en serviceinriktad och affärsdriven Innesäljare/Sales Support. 

Uppdragsbeskrivning
Som innesäljare kommer du tillsammans med dina kollegor bli en expert på att leverera konkurrenskraftiga erbjudanden av produkter och lösningar till kunderna. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Hantera tekniska och prismässiga frågeställningar, anbud och order.
- Arbeta direkt mot kunder och är stöd för utesäljare
- Säkerställa att offerter och anbud skapas i rätt tid och på ett korrekt sätt genom samordning med berörda parter.
- Tillsammans med kollegor leverera effektiva offert- och orderrelaterade lösningar till kunderna. 
- Bidra till en effektiv och positiv kundrelation under hela försäljningsprocessen genom att löpande arbeta med uppföljningar gentemot kund för att säkra en hög kundnöjdhet och leveranssäkerhet.
- Ha kontakt med kunder via telefon eller mail, men även att åka ut på kundbesök tillsammans med utesäljare för att förbättra samarbetet och kundnöjdheten.
- Bidra till ständig utveckling av arbetsrutiner och processer.

Grundläggande kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- Akademisk examen eller annan likvärding eftergymasial teknisk utbildning
- Erfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter sedan tidigare.
- Besitter en bred allmänteknisk kunskap och god teknisk förståelse.
- Hög IT-mognad, dvs. behärskar Office 365, affärssystem och andra system som är relevanta för rollen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
- B körkort är obligatoriskt

Personlig egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är/har:
- En lösnings- och målfokuserad teamspelare
- Förmågan att hantera flera parallella uppgifter och deadlines samtidigt.
- Initiativtagande och ansvarsfull 
- Kommunikativ . 
- Strukturerad i ditt arbetssätt.

Formalia 
- Uppdragsperiod: 31 maj 2023 - 20 maj 2024
- Omfattning: 100%
- Ort: Västerås
- Distansarbete: 0%
- Kompetensnivå: 2

Läs mer om kompetensnivåer på följande länk: https://www.addilon.se/konsult/kompetensnivaer/

Vi erbjuder
Som konsult hos oss får möjlighet att arbeta hos kunder som ligger i framkant inom svensk industri och näringsliv. Uppdragen anpassas för att nivån ligga i linje med kundens förväntningar och vara så utvecklande och stimulerande som möjligt. Till din hjälp kommer du att ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vi transformerar karriärer och bygger framgångsrika företag genom att alltid utgå från våra värderingar.

Ansökan
Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras för dig som går vidare till intervju.

För att arbeta som konsult hos oss krävs det att du:

1. Delar våra värderingar
2. Är etablerad i ditt yrke
3. Har relevant erfarenhet för uppdraget
4. Gärna har erfarenhet från olika roller och olika branscher

Vissa av våra uppdrag omfattas av försvarssekretess. Det innebär att du behöver ha svenskt medborgarskap samt genomgå och godkännas i en säkerhetsprövning.

Om Addilon
Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2023
  • Ansök senast: 30 maj 2023

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

25 november 2024