Innesäljare/Säljkoordinator till B2B IT Partner

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en Innesäljare/Säljkoordinator till B2B IT-Partners kontor i Solna. Du kommer att ingå i avdelningen Innesälj och till största del ansvara för olika administrativa sysslor och fungera som avlastning till säljkoordinatorerna. Du kommer bland annat jobba med order, inköp, rådgivning, merförsäljning, samt även ta beställningar från kunder. Du kommer även vara behjälplig vid vissa marknads- och kundaktiviteter.

Tjänsten är på heltid och är ett vikariat på 1 år med möjlighet till förlängning.


Om företaget
B2B IT-Partner AB grundades 2004 med visionen att fylla behovet på marknaden av en IT-återförsäljare som kan tillgodose alla kundens behov och utvecklas i takt med samhället. Företaget består av 50+ anställda, har en stor andel hårdvaruförsäljning, högsta kreditvärdighet och rankas åter som en av landets bästa leverantörer inom infrastruktur enligt Radars leverantörs kvalité. Företagets motto är "lite snabbare, lite bättre". År 2015 nominerades B2B IT -partner i sex kategorier av nio till HPs Guldmyra och vann "Client Solutions" bland alla HP´s partners i Sverige. År 2016 blev B2B IT-Partner åter nominerade i fyra kategorier och vann två av dessa, mobilitet och tillväxt. B2B IT-Partner omsätter över 500 MSEK idag och ökar i stadig takt. Företagets affärsidé är att "som partner hjälpa och utveckla kunderna att nyttja IT på bästa sätt

Din profil
Vi söker dig som har jobbat med Innesälj tidigare, gärna inom IT-branschen. Du har tidigare erfarenhet av administration och service och vi ser gärna att du arbetat i projektform.

Till den här rollen söker vi dig som är kommunikativ och serviceinriktad och har förmåga att arbeta självständigt. Som person är du även positiv, driftig och prestigelös.
En stor del av B2B´s framgångar beror på deras engagerade personal och man har service och engagemang som ledord. Vi söker därför efter en person som tror sig passa i en organisation där tempot är högt och där man ser det som en självklarhet att överträffa kundernas förväntan, gång på gång.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Siri Hågefalk på telefon 08-445 43 44 eller siri@2complete.se


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön + provision
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 24 april 2017

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024