OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Backoffice/Kundtjänst/Säljsupport/ m.m.
För att möta den allt större efterfrågan söker DPJ en mångsysslare.
DPJ växer så det knakar.
Inom DPJ Gruppen arbetar idag 24 personer och gruppens totala omsättning uppgår till
ca 100 miljoner med en stark tillväxt.
Försäljningen av inredning och konferensteknik växer kraftigt vilket medför att vi behöver anställa en riktigt duktig mångsysslare till vårt team.
Du kommer att vara stationerad i vår butik på Mäster Samuelsgatan i Centrala Stockholm.
Här tar du emot kunder och hjälper våra säljare med beställningar, offerter, samt övriga förekommande uppgifter.
- Det är viktigt att du är mycket serviceinriktad och att du har förståelse för kundens behov.
Vi tror att du:
- har ett stort intresse av att ge service både till kunder & medarbetare
- har god allmänbildning och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
- har ett drivande sätt och är en målinriktad person
- har ett ordningssinne & kan hålla många bollar i luften.
- är strukturerad och inger förtroende
- kan arbeta under press
För att du ska trivas och utvecklas hos oss bör du ha erfarenhet av att ge service och vara riktigt duktig på att hålla koll på många pågående projekt.
Egenskaper som behövs är drivkraft och att kunna ta ansvar för att arbeta självständigt.
Våra krav:
- Du skall kunna utrycka dig väl i tal & skrift.
- Du har erfarenhet från liknande tjänster.
Som person är du driven och ansvarstagande med god förmåga att skapa relationer och samarbeta.
Följande arbetsuppgifter ingår i tjänsten:
- Orderregistrering och ordermottagning
- Uppdatera och hålla koll på pris- och produktinformation
- Uppföljning av kundkontakter och relationshandlingar
- Lämna besked om order- leverans- och transportstatus till kunder och säljare
- Hantera returer
- Vara behjälplig med offertarbete efter förfrågningsunderlag i dialog med ansvarig säljare
- Du ansvarar för att ta emot kunder i vårt Showroom vilket kräver ett säljande och professionellt framträdande - Samt förmågan att kunna hjälpa kunder med val av produkter.
Utöver den sedvanliga säljsupporten innefattar tjänsten även:
- Projektarbete. Att tillsammans med ansvarig säljare ta fram ett koncept med kalkylunderlag innefattande marginaler, offert till kund, illustrationer av företagets lösningar, kontakt med leverantörer för pris och leverans information, projektadministration.
- Vid order av framtagna projekt skall ordern administreras i företagets system, leveranstider bevakas, och kontakt med säljaren upprätthållas för att se till att projektet är i fas.
- Administration av inköpsbeställningar, inleveranser och artikelregister.
- Tjänsten innebär även att kontinuerligt upprätthålla ordning & reda i vårt showroom.
Låter det här intressant?
Då vill vi att Du skickar din ansökan med ett personligt brev och löneanspråk till ansokan@dpj.se
Märk ansökan med "Innesälj/kundtjänst".