OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordomatic är en specialiserad tillväxtkoncern med fokus på 'smart buildings' och energieffektivisering i större fastigheter. Verksamheten startade 1967 och är idag den ledande, oberoende partnern inom fastighetsautomation med c: a 400 medarbetare och en omsättning som överstiger 800 MSEK. Koncernen är verksam i Sverige, Danmark och Norge. I Sverige finns hittills kontor på 8 platser i landet. Nordomatics huvudkontor ligger i Stockholm/Globen. Vi jobbar kontinuerligt med mål att vara en bra arbetsgivare och skickar frekvent ut medarbetarundersökningar, vars svar vi arbetar aktivt med i ENPS (Employee Net Promotor Score). Sedan 2017 är vi ett certifierat Karriärföretag. Lär mer om oss på www.nordomatic.se
.
Vill du arbeta som Innesäljare/Servicekoordinator inom en framtidsbransch där megatrender som IoT, hållbarhet, energibesparing och digitalisering blir din vardag?
Nordomatic är Sveriges största oberoende specialist inom klimatsmart fastighetsautomation. Vi söker nu en en driven och proaktiv Innesäljare/Servicekoordinator till vårt trevliga kontor i Malmö, som vill vara med och bidra till utvecklingen av vår verksamhet i Malmöområdet och övriga Skåne.
Arbetsbeskrivning
Som Innesäljare/Servicekkordinator kommer du att ingå i vår säljstyrka. Du kommer att ta emot förfrågningar från våra kunder samt räkna på olika typer av jobb. Du kommer även agera säljsupport åt våra Tekniska Säljare/KAM.
I rollen ingår även att vara Servicekoordinator, det vill säga koordinera verksamheten mellan sälj och service som till exempel vid överlämningar boka in våra tekniker. Hjälpa våra tekniker med att få in nya jobb. Plocka upp leads från våra tekniker till våra säljare. Det är viktigt att du gillar att stå i händelsernas centrum och tycka det är kul och utvecklande att ha många bollar i luften samtidigt.
Du ska helt enkelt utgöra navet mellan våra tekniker på service och våra säljare.
Våra huvudkunder utgörs av fastighetsägare, byggbolag, konsultbolag samt installationsföretag där vi som partner tillhandahåller kundorienterade och anpassade lösningar.
Vi erbjuder
För rätt person erbjuder vi en varierande tjänst som Innesäljare/Servicekoordinator i en arbetsmiljö fylld av utmaningar, arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling i ett innovativt samt marknadsledande företag inom en framtidsbransch. Hos oss hjälps vi åt, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans.
Vi erbjuder fast lön + personalbil. För rätt person kommer det att finnas goda utvecklingsmöjligheter inom Nordomatic.
Erfarenhet som krävs
Det är lämpligt att du som söker tjänsten har några års erfarenhet som innesäljare (B2B) eller inom kundsupport, gärna inom teknisk försäljning/rådgivning, alternativt har du tidigare erfarnhet eller utbildning från fastighetsinstallations-branschen. Som person är du serviceminded, säljande och tekniskt intresserad. Att dagligen arbeta med telefon, dator, Officepaketet framförallt Excel och CRM-system är helt naturligt för dig.
Meriterande är utbildning som tekniker inom el, ventilation, vvs, förvaltning eller energi.
Du har körkort samt behärskar svenska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du stimuleras av att ha många aktiviteter igång samtidigt med många kundkontakter. Som person har du ett stort inre driv, du har förmågan att hjälpa kunden att få den tekniskt och ekonomiskt bästa lösningen för sin verksamhet. Det är viktigt att du är en lagspelare som ser nyttan för hela företaget, samtidigt som du kan arbeta självständigt.
Du är en person med ett högt inre driv och som tillför energi till din omgivning.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 9 januari, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.