OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kollega till vår avdelning Software inom PCC (Product Competence Center), där du hjälper våra kundansvariga säljare och kunder med licensförnyelse, priser och rådgivning. Ditt primära ansvar i denna roll kommer vara att hantera och förnya våra kunders licenser och supportavtal. På AddPro kommer du till en varm arbetsplats där vi tycker det är viktigt att utbyta kunskap och att arbeta tillsammans för att nå individuella som gemensamma mål - vilket känns naturligt för att ständigt utvecklas och därmed leverera bästa service till kunden. Välkommen till AddPro!
Hur tre dagar som innesäljare hos oss skulle kunna se ut:
Igår började du dagen med ett internt säljmöte där du var med för att få information kring aktuella affärer, men också för att ge en uppdatering om det senaste inom Software avdelningen - så som kampanjer och nyheter. Därefter hade du enskilda avstämningar med våra kundansvariga säljare i syfte att analysera och optimera respektive kunds licenser. På lunchen hängde du med några kollegor ut till en närliggande restaurang, mat och frisk luft gör alltid susen! Under eftermiddagen hade du ett möte med en kundansvarig säljare och en befintlig kund till oss. Syftet med mötet var att följa upp kundens licenser och kommande förnyelser samt informera om uppdateringar från leverantören som berör kunden. I detta möte utbildade vi även kunden i vårt Marketplace, ett system där våra kunder själv kan beställa och hantera sina licenser.
Idag startar du dagen med ett inplanerat avstämningsmöte, där du och dina närmsta kollegor diskuterar aktuella förnyelser som är på gång, samt om nyheter och kampanjer från våra leverantörer. Resterande del av förmiddagen hanterar du de förfrågningar som kommit in till vår gemensamma inkorg/funktionsbrevlåda. Efter lunch och mätt i magen sätter du dig med en kopp kaffe för att göra en kortare webbaserad utbildning och bygger på din kunskapsbank. Därefter flyter eftermiddagen på med att hantera inkomna förfrågningar i vår funktionsbrevlåda.
Imorgon tar du morgonen till att fortsätta där du avslutade igår med förfrågningarna. Klockan 10 har du ett inplanerat webinare från Microsoft där de informerar om uppdateringar vad gäller nyheter och kampanjer. När klockan slår lunch så värmer du din matlåda och träffar några trevliga kollegor att luncha med. Under eftermiddagen tar du kontakt med kunder för att följa upp skickade offerter på supportförnyelser. Det är onsdag och lillördag - så vad passar bättre än en liten gemensam fika? 😊 Några kollegor samlas och pratar om jobb blandat med planer inför helgen. Du avslutar dagen med att svara på mail som trillat in.
Det här tror vi om dig:
Vi letar efter en person som trivs i en administrativ roll med mycket kundkontakt. Du har god erfarenhet av att arbeta med licenshantering och i en rådgivande roll där kontakt med kund kan ske både via mail, på telefon eller på plats. Vi tror att du är en doer som gillar att lösa problem och att med bästa service hjälpa våra kunder. Eftersom man hanterar flera kunder/processer parallellt så tror vi du är strukturerad och trivs i denna typ av arbete.
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom något/några av följande:
- Produkt- och licenshantering inom IT-branschen
- Kunskap inom licens från bl. a. Microsoft, Citrix, VMware och Veeam
- Innesälj/backoffice av administrativ karaktär
The AddPro Way
AddPro stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Hos oss lever vi ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls!
AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2021! :D
Är du nyfiken på rollen?
Du är varmt välkommen att kontakta vår rekryterare Anneli Olsson på anneli.olsson@addpro.se eller skriv din fråga i dialogrutan bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan. Sista ansökningsdag är 2022-10-09.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Byrlind