Innesäljare/support

Arbetsbeskrivning

Retail House är en strategisk retail marketing byrå med en omsättning på ca 100 miljoner kr.Vi har kontor i Stockholm och Oslo samt partners i Europa genom ett europeiskt nätverk EPMG.Vi utvecklar och genomför koncept, som utifrån kunskap om varumärke, shopper och trade bygger varumärke och driver försäljning i butik eller köpcentrum.Vi har egen atelje, bemanning, callcenter och logistik som tillsammans skapar shop-in-shop, event och butikskampanjer för t ex ICA, Svenska Spel, Johnson&Johnson, Findus samt Cederroth.Vi får nu fler och fler uppdrag och söker därför dig som vill ha en timanställning på vårt callcenter.På vårt callcenter hanterar vi såväl utgående som ingående samtal.Där arbetar medarbetare med stor erfarenhet av att sälja in produkter och informera butiker om olika kampanjerbjudande.Vi ansvarar för att bemanna uppdrag i butik med personal från vår fältkår som har rätt profil för uppdraget, och efter kampanjen utvärderar vi uppdraget.Uppskattad arbetstid är mellan 10-40 timmar per vecka.Arbetstiden varierar och de vanligaste arbetsdagarna är måndag, tisdag och onsdag.Arbetsplasten är på vårt kontor i centrala Stockholm. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kan delas in i tre huvudområden, där du behöver ha kompetens för minst ett av dem.Ju bredare din kompetens är, desto större möjlighet har vi att erbjuda dig flera uppdrag.Bemanning Bemanning av olika demonstrationer och event inom främst dagligvaru- och detaljhandeln.Utifrån en kravprofil identifiera personal i vår fältkår som är lämpade att utföra våra olika uppdrag Kontakta, informera samt boka personal ur vår fältkår Bemanningen sker såväl med lång framförhållning som drift med kort vid t ex täckande av sjukvakanser Support Fungera som help desk/kundtjänst, ta emot och svara på frågor från vår fältkår och våra kunder runt om i landet i alla typer av frågor kopplade till våra uppdrag och vår verksamhet.Ansvara för inkommande samtal via vår växel.Pack och utskick av material och information rörande våra kampanjer Arbeta nära vår bemanningschef och assistera med administration t ex inlägg av aktivitetsbeställningar och uppdatering av vårt bemanningssystem Intelliplan.Innesälj/Informatör Sälja in produkter samt kampanjer och event till butiker Informera butik om kampanjer och nylanseringar Följa upp kampanjer Vem söker vi?Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med människor inom service/försäljning, gärna med en bakgrund inom en help desk/kundtjänst.Om du har erfarenheter från arbete med bemanning/drift av personal till kortare uppdrag så är det meriterande.Du trivs att arbeta med ett högt tempo med givna deadlines, och är själv drivande i ditt jobb och har en vilja att lyckas.Du har förmågan att bemöta kunder och personal på ett trevligt, förtroendeingivande och naturligt sätt Vi vill att du är noggrann, öppen och ser förändringar som en naturlig del i ditt jobb.Du är en van användare av datorer, och kan hantera mail och excel utan större problem.Vana av att jobba i något affärssystem ses som meriterande (Säljsystem Selltick och bemanningssystemet Intelliplan), men är inget krav. Tjänsten Anställningen är en behovsanställning Start snarast Fast ersättning och i vissa fall resultatbaserad provision. Ansökan Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev, CV samt löneanspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsansvarig Lina Svantesson
08 - 505 788 00
Retail House

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail House
  • 2 platser
  • Deltid
  • Publicerat: 17 mars 2010
  • Ansök senast: 16 april 2010

Besöksadress

Holländargatan 20
None

Postadress

Holländargatan 20
STOCKHOLM, 11160

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024