OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burger King är världens näst största hamburgerkedja med över 12600 restauranger i över 83 länder.
Umoe Restaurants har genom sitt dotterbolag King Food rättigheterna till och uppföljning av drift på alla Burger King restauranger i Norge, Sverige, Danmark och Färöarna.
Har du ett genuint intresse för produktutveckling och tycker om att arbeta i en miljö med högt tempo som välkomnar förändringar? Älskar du mat? Då kanske vi har en passande roll för dig!
Burger King växer snabbt i Skandinavien och står inför en spännande framtid där vi kommer bredda våra närvaro, fortsätta utveckla vårt sortiment och introducera nya spännande produkter. Vi söker därför en driven person som kan leda arbetet inom innovation och produktutveckling för den Skandinaviska marknaden, förbättra vår ”route to market” samt sprida en vinnande innovationskultur inom företaget.
I denna roll rapporterar du till Sälj- och Marknadsdirektören för Skandinavien. Du kommer ha bred kontakt med medarbetare internt från Marknad, Inköp, Operations samt externt med våra franchisetagare, Burger King Corporation, branschorganisationer och leverantörer. Placering i ljusa och centrala lokaler i Stockholm. Vi erbjuder en bred och stimulerande tjänst med högt tempo.
Dina arbetsuppgifter:
Som innovation manager har du en helhetssyn och förståelse för Burger Kings affärsverksamhet, och säkerställer att produktutveckling följer rådande policies, i ditt arbetete med att:
- initiera och leda det tvärfunktionella arbetet för att identifiera nya produktidéer, samt förbättringar av vårt sortiment i Sverige, Danmark och Norge.
- omvandla marknads- & konsumentinsikter till innovationsidéer och skapa vinnande koncept och produkter.
- säkerställa att arbetet med nylanseringar och sortimentsförbättringar sker på ett effektivt, inspirerande och strukturerat sätt.
- leda tvärfunktionella projektteam, planera och följa upp alla faser genom produktutvecklingen och produktens livscykel, från idé till introduktion på marknaden.
Denna tjänst inkluderar även en viss del support i andra typer av marknadsrelaterade frågor.
Dina kvalifikationer:
Vi söker dig som har:
- högskoleutbildning med inriktning inom marknadsföring.
- 3-5 års erfarenhet inom marknadsföring, och med fördel inom livsmedelsindustrin för att förstå samspelet mellan marknad/konsument.
- erfarenhet inom produktutveckling för att förstå samspelet mellan Produktutveckling, Marknad, Inköp & Supply Chain.
Personliga egenskaper:
I denna roll krävs det ett starkt driv, god affärsförståelse och fokus på lönsamhet.
- Du kan omvandla strategi och analytiska insikter till relevanta åtgärder.
- Du är initiativrik och drivande med en nyfikenhet och passion för innovation.
- Du har förmåga att leda andra och säkra framdrift av projekt.
- Du är lyhörd och har god samarbetsförmåga.
- Du är lösningsorienterad och har lätt för att prioritera.
- Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på så väl svenska som engelska.
Vi erbjuder:
- Konkurrenskraftig lön, förmåner och kompetensutveckling.
- Operativ position i en internationell kedja med starkt varumärke.
- Informell och bra arbetsmiljö med engagerad personal.
- En del av en grupp med spännande karriärmöjligheter inom besöksnäringen.
Arbetet kräver en del resande – primärt inom Skandinavien.
Välkommen att skicka in din ansökan (CV & personligt brev) omgående då vi utvärderar kandidater löpande. Tillträde snarast möjligt.
Frågor? Kontakta Gustaf Wetterwik, Sales & Marketing Director Scandinavia på telefon 0703-087265
Burger King
Burger King är den näst största hamburgerkedja med mer än 14.000 restauranger i över 90 länder. Umoe Restaurants AS, har genom sitt dotterbolag King Food rättigheter till, och uppföljning av verksamheten på, alla restauranger Burger King i Norge, Sverige och Danmark.
Kontaktpersoner på detta företaget
Vikky Eide
+47 99527296
Gustaf Wetterwik
+46 0703087562, +46 703087562