Innovation Marketing Manager - Findus Sverige

Arbetsbeskrivning

Findus Sverige AB är ett av landets ledande livsmedelsföretag.Vi har en bred produktportfölj, där djupfrysta produkter utgör den största delen av vår försäljning.På den nordiska marknaden säljer vi även kolonialprodukter som pastasås, majonnäs, marmelad och soppor.Våra produkter finns i livsmedelsbutiker i hela landet och vi tillverkar mat som serveras på restauranger, skolor, sjukhus etc. Vi har ett välkänt varumärke, internationell miljö, ständig produktutveckling och ett starkt kvalitetsmedvetande.Findus har en ledande position på den svenska marknaden, och försäljning i ett tiotal länder i Europa.Omsättningen 2006 var i Sverige 280 Miljoner Euro och totalt i koncernen 480 Miljoner Euro.Findus har ca 1900 anställda varav ca 900 är anställda i Sverige.<b>Retail Knowledge söker för Findus Sverige AB:s räkning:</b> <h3>Innovation Marketing Manager, Bjuv </h3> Vi söker nu en erfaren Innovation Marketing Manager till Findus retailavdelning. Som Innovation Marketing Manager arbetar du och ditt team vågrätt över alla Findus retailkategorier.Du ansvarar för ett team bestående av tre personer; förpackningskoordinatorer och market research manager.Teamets uppgifter är att tänka nytt och att tänka konsumentinriktat. Teamet ansvarar för att driva nya projekt, hela tiden utmana organisationen samt ta fram nya tankesätt, nya kategorier och produktområden, nya koncept, nya kanaler att sälja och marknadsföra på, nya medier, nya förpackningslösningar etc.Här är det Innovation Marketing Managern som är den drivande kraften. Teamet ska också driva marknads- och konsumentinsikter samt koordinera övergripande analyser och undersökningar, relevanta för hela portföljen samt för respektive kategori.Förpackningsutveckling och förpackningsframställning samt processerna runt en förpackning ligger också på teamet ansvar. Vi söker dig som är innovativ och kreativ och som har förmågan att tänka utanför boxen och finna nya ?business opportunities?.Samtidigt ska du ha förmågan att förverkliga dessa möjligheter genom att ta ner dem från ide till verkliga lönsamma business cases som kan implementeras.Du är drivande och har ett strategiskt och långsiktigt sinne.Du har stor fantasi, förmågan att få med dig andra på dina ideer, samt ett stort konsument- samt kundintresse.Du har också vana från personalledning.Som medarbetare inom Findus har du stor passion för mat och matlagning. Erfarenhet från mediabyrå eller reklambyrå är mycket meriterande samt från innovation och marknadsföring inom FMCG- eller livsmedelsföretag. Tjänsten är lokaliserad på Findus huvudkontor i Bjuv.För att söka tjänsten går du in på www.retailknowledge.se Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Irina Backman

Fredrik

Caroline Gimmerborn

Daniel Paulus

Anders Fischer

Sarah Björklund

Åse Sverinsson

Unn Telge Gunnarsson

Sophia Braunstein

Kristel Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail Knowledge
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 10 april 2008
  • Ansök senast: 15 september 2008

Besöksadress

Riddargatan 12A
None

Postadress

Riddargatan 12A
Stockholm, 11435

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024