Innovativ Assistans söker samordnare

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Innovativ Assistans är ett komplement till Humana Assistans. Bolaget kommer att ha en lokal prägel med utgångspunkt i Linköping i Östergötland. Vi söker nu en Samordnare med kund- och assistentansvar till vår nystartade enhet. God känsla för service och intresse av att arbeta med människor, med utgångspunkt från Linköping. 

Arbetsuppgifter: Som samordnare är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Även nyrekrytering av kunder ingår. Det innebär att du planerar hur assistansen ska utföras utifrån våra kunders önskemål och ansvarar för personalfrågor. Dina arbetsuppgifter är mycket varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter. Rekrytering av arbetsledare och assistenter ingår.

Att arbeta som samordnare ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning, också har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med konflikthantering och problemlösning på högsta nivå. Du arbetar gentemot Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle.

Kvalifikationer: Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord nära, nyskapande och omsorgsfull. Du har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare eller personaladministratör. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättning är det ett stort plus.

Som person är du strukturerad, noggrann och självgående. Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är social, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga. Du ska verka ute på fältet, nära kunden och de personliga assistenterna.

God IT vana, körkort och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder ett spännande, fritt och omväxlande arbete i ett nystartat företag som präglas av ett stort engagemang för våra kunder och för våra arbetsuppgifter. Vi arbetar inte för att bli störst utan bäst!

På Innovativ Assistans förväntar vi oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners. Du bör vara kreativ, nytänkande och väldigt flexibel.

För rätt person erbjuder vi god lön, generösa personalförmåner, förtroendearbetstid och tjänstebil.

Skicka in din ansökan senast 20170228 till: Urval sker löpande. Har du frågor kring tjänsten, kontakta Thommie Carlsen 0707-809064

 

Sök via länken nedan

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 februari 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024