OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
Sedan 25 år tillbaka har Innovatum Science Park hjälpt företag, akademi och samhälle att mötas, samarbeta och utveckla hållbara innovationer, främst inom industriell teknik. Idag är fler än 300 företag engagerade i verksamheten som bland annat erbjuder test- och demomiljöer, en startupinkubator, utvecklingsprojekt, olika företagsnätverk, events och ett community för entreprenörer. I Innovatum Science Park ingår även Energikontor Väst och Wargön Innovation. Innovatumkoncernen omfattar även Innovatum Science Center och Saab Car Museum.
Läs mer om våra verksamheter på:
Om oss | Innovatum Science Park
Tjänstebeskrivning
Som redovisningsekonom hos oss på Innovatum arbetar du centralt och har ett tätt samarbete med övriga administrativa tjänster i verksamheterna. Ekonomiavdelningen som du är en del av svarar för arbetet med budget, månads- och delårsrapporter, årsbokslut, internkontroll och redovisningsekonomi samt är ett stöd till verksamheter och medarbetare i ekonomifrågor.
Redovisningsekonomen svarar för den löpande redovisningen och bidrar till avdelningens och koncernföretagens effektivitet genom förbättring av rutiner, arbetssätt och verktyg. Arbetet innefattar kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, interna rutiner, stöd och rådgivning till verksamheter, avstämningar och kontoanalyser, moms m.m. såväl löpande som i samband med månads-, delårs- och årsbokslut, samt andra förekommande uppgifter på ekonomiavdelningen.
Kvalifikationer
Du har relevant utbildning och flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete som redovisningsekonom. Har du erfarenhet och förståelse för hantering av skattefrågor och moms samt erfarenhet från redovisningsbyrå är det meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och vi tror också att du har lätt för att lära dig och uppskattar att arbeta i nya och uppdaterade system.
Personliga egenskaper
Du har ett stort personligt engagemang och är prestigelös. Du drivs av att hitta förbättringsmöjligheter och är konsekvent, analytisk och noggrann samt tar ansvar för att dina arbetsuppgifter utförs enligt utsatta tidsramar. Du är trygg i redovisningsfrågor och har god samarbetsförmåga som gör det lätt att skapa goda relationer. Du är öppen, positiv och flexibel och kan arbeta lika bra i grupp som självständigt. Vi ser gärna att du också är nytänkande och driftig i ditt förhållningssätt vilket bidrar till att driva verksamheten framåt.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Anders Kristiansen tel 0707-858647. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 2022-03-06. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen
Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg
Magnus Lindberg
0707858642