InQuire söker en supporttekniker

InQuire söker en supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Om företaget
InQuire är ett innovativt LogTech-företag med fokus på leveranslogistik. Vi arbetar tätt med namnkunniga företag inom detaljhandeln med Norden och Europa som bas. Med vår kompetens och erfarenhet, samt våra metoder och verktyg, hjälper vi våra kunder att hålla sina leveranslöften.
Vi brinner för hållbara leveranser oavsett om vi pratar om miljömässiga, ekonomiska eller sociala aspekter. Att leveransen skall ske till rätt plats, i rätt tid och med ett leende från chauffören är för oss en självklarhet.
Är du noggrann, gillar att jobba i högt tempo tillsammans i ett team med hög servicenivå och vill vara med på vår resa framåt? Då kanske just du är vår nya kollega! Vi söker just nu en Supporttekniker till vårt kontor i Lidköping.
Du kommer att vara en del i vårt tekniska team med Teamledare som närmast dagliga stöd. Du omges av kollegor från alla våra processer och affärsområden och har tätt dagligt samarbete med alla interna avdelningar.

Hos oss får du:
Arbeta tillsammans med våra fantastiska och otroligt engagerade kollegor, kunder och samarbetspartners.
Vara med på InQuires hållbara resa och utveckling framåt.
Utvecklingsmöjligheter.
Vara en viktig del av vår företagskultur, IQulture.
Sitta tillsammans med dina nya kollegor i våra helt nya kontorslokaler i Lidköping.


Tjänstebeskrivning
Support av IT-infrastruktur och system som till exempel datorer, servrar, nätverk, backup, övervakning.
Support av affärssystem och kringliggande system som till exempel systemintegrationer, och att felsöka och lösa tekniska problem relaterade till Access-miljön.
Support i Microsoft Office-paketet så som Word, Excel och Outlook.
Support med krav på hög serviceinriktning
Beredskap att arbeta utanför kontorstider
Förmåga att anpassa sig till förändrade arbetsmiljöer och krav.



Vi söker dig som är:
Teknikintresserad med god problemlösningsförmåga och förmåga att identifiera och diagnostisera tekniska problem.
Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera arbetsbelastningen.
Förmåga att dokumentera supportärenden och skapa användarmanualer vid behov.
Är serviceinriktad och gillar att arbete i ett lag där man hjälps åt
Har starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att förklara tekniska problem och lösningar på ett enkelt och begripligt sätt.
Strukturerad och gillar ordning och reda
Resultatinriktad och gärna en tävlingsmänniska
Lösningsorienterad som gillar utmaningar som för andra tycks omöjliga att lösa.
Systematisk
Analytisk


Meriterande erfarenhet
Erfarenhet av att arbeta med Access-databaser och Access-programmering
Erfarenhet av att felsöka och lösa tekniska problem relaterade till Access-miljön.
Erfarenhet av att ge kundsupport via telefon, e-post eller chatt.
Relevant utbildning inom IT-support eller liknande område.


Placeringsort
Du är placerad på vårt huvudkontor i Lidköping. Resor kan förekomma i tjänsten.



På InQuire tror vi att de flesta människor har stor förmåga att utvecklas och att lära sig nya saker så länge man är nyfiken och har den rätta viljan. Stor vikt kommer därför att läggas på personlig lämplighet, engagemang, driv och attityd.
Våra kärnvärden som vi gärna berättar mer om när vi ses är:
Transparency
Relationship
Sustainability



Övrig information
Gå gärna och läs mer om oss på www.inquire.se och vill du veta mer om tjänsten, kontakta Niklas Sterner niklas.sterner@inquire.se alternativt 0708-52 60 52.
Ansökan mailas in till info@inquire.se där vi önskar att du skriver ner några rader om vad som lockar dig att söka denna tjänst och varför just DU skulle passa för denna roll.
Sista ansökningsdag är 15 augusti 2023. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.
Hoppas vi ses!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: InQuire AB Lidköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2023
  • Ansök senast: 15 augusti 2023

Postadress

kinnegatan 23
Lidköping, 53116

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

IT-administratör

IT-administratör

21 november 2024