OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svalorna Indien Bangladesh är en biståndsorganisation som har arbetat med att bekämpa orsakerna till fattigdom, förtryck och exkludering sedan 1959. Svalorna arbetar i nära samarbete med gräsrotsorganisationer i Indien och Bangladesh för att stärka kvinnor, urfolk och bönder. Föreningen har sitt kontor i Lund där vi även driver en second hand-butik och arrangerar evenemang. Svalorna är en medlemsorganisation och med rötterna i Emmausrörelsen är vi del i ett världsomspännande solidaritets- och hållbarhetsnätverk.
Det är med glädje som vi nu söker efter tillökning i vår personalstyrka på Svalornas kansli i Lund. Här arbetar vi tillsammans i ett mindre team i nära kontakt med föreningens styrelse och volontärer. Vi befinner oss i en utvecklingsfas där vi behöver stärka våra intäktskällor och bygga upp vårt insamlingsarbete från grunden. Därför söker vi just dig som vill vara med på denna resa och bli en del av vårt team, i en roll som insamlingsansvarig.
Om tjänsten:
I rollen som insamlingsansvarig kommer du att upp insamlingsarbetet med privatpersoner, vilket i dagsläget är en modest del av vår insamling men en väg som vi tror starkt på. Du kommer få strukturera och effektivisera processer, ta fram och genomföra insamlingsaktiviteter i olika former och för olika kanaler med mål att generera intäkter till Svalornas viktiga arbete. Du kommer ansvara för att vårda och vidareutveckla relationen med våra givare och medlemmar.
Du planerar och följer upp, utvärderar och utvecklar för att kontinuerligt lära dig tillsammans med föreningen hur vi på bästa sätt går till väga för att kontinuerligt öka vår insamling, vårda våra givare och öka deras engagemang.
Du kommer kontinuerligt analysera hur insamlingsarbetet utvecklas och ta fram statistik inför nya beslut och satsningar.
Du kommer att arbeta tillsammans med personalen på Svalornas kansli i Lund, och rapporterar regelbundet till styrelsen.
Kvalifikationer:
Relevant utbildning och/eller erfarenhet inom marknadsföring/kommunikation/insamling
Arbetserfarenhet av insamlingsarbete eller försäljning
Tidigare erfarenhet av att arbeta med givar- medlems- eller kundvård i ett CRM-system
Svenska i tal och skrift på en helt flytande nivå
Engelska i skrift på en nivå där du förstår text på hög nivå
Vi tror att du som söker:
Har arbetat med organisering av insamling, marknadsföring eller försäljning i minst 2 år tidigare.
Är processorienterad och drivs av att skapa förändring i arbetet du själv gör och även i ett större perspektiv.
Sätter stort värde på relationsbyggande och har en god kommunikationsförmåga.
Är van att jobba självständigt och bekväm att ta egna beslut, och kan bedöma när samarbete krävs
Har lätt att hantera och sammanställa statistik och analyser
Är nyfiken på vårt biståndsarbete i Indien och Bangladesh, och har ett intresse för omvärldsbevakning
Anställningsform: Tjänsten är deltid 50-75 % enligt överenskommelse. Tjänsten är en visstidsanställning på sex månader, med förhoppning att tjänsten därefter kan övergå till en tillsvidareanställning. Vi är dock öppna för andra anställningslösningar, för att matcha rätt person.
Start: I augusti eller enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse och villkor i enlighet med kollektivavtal
Vi ser fram emot din ansökan!
Maila CV och personligt brev till info@svalorna.org, och till samma adress är även eventuella frågor om tjänsten välkomna. Intervjuer hålls löpande.