Insamlingsansvarig

Arbetsbeskrivning

Kalmar Stadsmission rekryterar en Insamlingsansvarig.

VI ERBJUDER
Kalmar Stadsmission har växt och utvecklats positivt de senaste åren, vilket vi är både stolta över och tacksamma för. Samtidigt vet vi att så mycket mer finns att göra, och måste göras, för de människor vi finns till för. Den insamlingsansvarige har en viktig roll i detta arbete. Vi erbjuder en intressant arbetsmix i ett meningsfullt, medmänskligt, kristet och ideellt sammanhang, med möjlighet för dig att göra nytta på flera plan. Välkommen till Kalmar Stadsmission!

ROLL OCH UPPGIFTER
Som insamlingsansvarig ansvarar du för arbetet med att samla in de medel som behövs för att vi ska kunna driva vår ideella verksamhet på ett bra sätt. Tjänsten är under utveckling med en förväntan på dig att skapa struktur och rutiner för rollen. Exempel på enskilda arbetsuppgifter:

- Värva och vårda "Vänföretag" samt ha kontakt med kyrkliga och andra organisationer samt privata bidragsgivare.
- Ansvara för och verkställa gåvoprogram och insamlingar/insamlingskampanjer.
- Föra statistik över insamlade medel samt vara med och fördela medel mellan våra verksamheter.
- Volontäransvar inkl. information till, rekrytering av samt utbildning och träffar för volontärerna.
- Även om organisationen har växt så är den fortfarande slimmad. Det betyder att vi alla då och då får göra
lite av varje och rycka in där det behövs - praktiskt och administrativt.

Du rapporterar till och arbetar nära direktorn. Du har också ett nära samarbete vår kommunikatör samt med föreståndarna och övriga kollegor. Tjänsten innebär även kontakter med andra Stadsmissioner i landet och - inte minst - med företag, organisationer och privatpersoner lokalt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av en "säljande" roll där du har fått ta ansvar och initiativ samt har planerat och genomfört - från ax till limpa. Du har också erfarenhet av personliga och uppsökande kontakter med kunder eller samarbetspartner, helst företag och organisationer. Meriterande är att ha ett upparbetat nätverk bland potentiella "Vänföretag" i Kalmar med omnejd. Du är van att arbeta med IT, är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift och van att tala inför folk. B-körkort krävs för jobbet.

Du är något av en "doer" som är bra på att skapa resultat - själv och genom andra - och som arbetar noggrant och strukturerat mot mätbara mål. Du är ansvarstagande, självgående, utåtriktad, nätverkande och har god hand med människor. Du gillar och är bra på att skapa och vårda relationer. Du har en kristen värdegrund och din omgivning uppskattar dig för din professionalitet samt ditt positiva och prestigelösa sätt.


INTRESSERAD?
Välkommen att kontakta Per Dahlgren vid Cap Urval, tel. 0480-42 00 24, som vi samarbetar med i denna rekrytering. Din intresseanmälan med meritförteckning, märkt "Insamlingsansvarig", sänder du senast den 18 mars till info@capurval.se

Berätta gärna med egna ord om varför Kalmar Stadsmission och arbetet som insamlingsansvarig intresserar dig och vad du bedömer att du kan bidra med. Vi ser fram emot det!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024
Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024 0768-998577
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0768-998577
Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024 0480-420024

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cap Urval AB KALMAR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 27 februari 2015

Besöksadress

Kaggensgatan 17
Kalmar

Postadress

Box 217
KALMAR, 39122

Liknande jobb


6 november 2024